נערכים לפתיחת השדרה המרכזית

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

ביום שני השבוע (28.10.19) נערך מפגש של העירייה עם היזמים ובעלי העסקים העתידים לפעול בשדרה המרכזית של העיר, הנמצאת לקראת פתיחתה להרצה. האירוע נפתח בחתימה של טופס ה-4 הראשון של השדרה המרכזית, עבור חברת "אפריקה ישראל".

במפגש שהתקיים בהובלת ראש העיר, חיים ביבס, לקחו חלק נציגי היזמים הבונים את השדרה המרכזית ובהם "אפריקה ישראל", "חיים זקן", "חנן מור", יעקובי יוניברסל" ועזריאלי ונציגי בתי העסק שנבחרו להפעיל את מבני העירייה "מורדן בר" "הקסבה" ו"פסטה בסטה".

במפגש הוצג לנוכחים תהליך אסטרטגי שבוצע בחודשים האחרונים לקביעת שגרת העבודה של מרכז העסקים, תפעול השדרה ותוכנית העבודה הנדרשת להפעלת המקום באופן קבוע. יש לזכור כי מדובר על פתיחה הדרגתית כאשר בשלב הראשון השדרה תיפתח לתנועת הולכי רגל וכלי רכב כאשר מרכזי המסחר ייפתחו בהתאם להתקדמות עבודת היזמים.

תכנית העבודה נעשתה בשיתוף חברת התוכן והאסטרטגיה ״שלומית עצבה״, שכללה שיתוף ציבור בו השתתפו 631 תושבים, 71% מהמשתתפים בסקר משפחות עם ילדים, מחציתם משפחות עם ילדים הקטנים מגיל 12, אשר ענו על סקר מקיף וכן, ראיונות עומק שבוצעו עם בעלי העסקים בשדרה. הסקר נועד להבין מה תושבי העיר היו רוצים לראות בשדרה וכיצד הם רוצים שתראה ותהפוך לחלק משגרת החיים העירונית.

מתוצאות הסקר עולה, כי 98% מתושבי העיר אכן מצפים בקוצר רוח לפתיחת השדרה המרכזית ומאמינים, כי השדרה תהפוך לחלק משמעותי מחיי היום יום שלהם ומקווים למנעד אפשרויות בילוי ומסחר שיספק להם אופציות שונות ומגוונות לבילוי.

עוד עולה מתוצאות הסקר שנערך בחודש אוגוסט, כי 81% מהמשיבים על השאלון ענו שהדבר החשוב ביותר מבחינתם הוא שהשדרה תהפוך למקום בילוי פתוח וזמין בכל ימות השבוע, כאשר בנוסף העונים הביעו רצון ליהנות בשדרה ממקומות בילוי לצעירים, פאבים, הופעות ואירועים.

מרכז העירמרכז העיר

ראש העיר חיים ביבס ציין, כי הרעיון הוא אכן להעביר את מסת הבילוי והפנאי למרכז העיר שיהווה "הלב הפועם", והמטרה היא לייצר מרחב ציבורי בעל ערך משמעותי שישפר את איכות החיים ואפשרויות הבילוי והמסחר של התושבים והקהילה.

בהקשר זה הדגיש ביבס, כי אחד מקהלי היעד אותם הוא רואה ככוח מניע בשדרה הוא הצעירים של העיר ולכן, בעלי עסקים שמעוניינים בכך, יוכלו לפתוח את עסקיהם בשדרה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כמו כן, ישנו תכנון להקים מרכז צעירים או HUB ליזמות בסוף השדרה ליד המלון העתידי והעירייה תייצר תכניות ייעודיות לצעירי העיר.

ביבס עוד הוסיף כי על מנת שהשדרה המרכזית תהפוך למוקד משיכה לבילוי ופנאי, דרוש שיתוף פעולה של העירייה ובעלי העסקים, ובכך תהיה השדרה המרכזית מקום המפגש המועדף על ידי התושבים.
לצד האטרקציות הקיימות דוגמת מזרקות המים, בריכות הנוי ומרכז המוסיקה העירוני, העירייה בוחנת הוספת אלמנטים חזותיים לאורך השדרה, אשר יהוו מוקדי עניין לכל המשפחה כדוגמת תאורה דקורטיבית מעניינת או פסל בכניסה לשדרה של I LOVE MODIIN מוניומנט מפורסם בערים גדולות בעולם שלידו ניתן להצטלם, מוזיאון חוצות קהילתי ועוד.

חלק מרכזי עליו דיבר ביבס ואותו הדגיש הוא הפן של התרבות והאירועים בשדרה. ביבס סיפר כי הקציב לנושא תקציב שנתי של יותר ממיליון שקלים עבור קיום אירועים בשדרה. הדבר יאפשר שילוב השדרה באירועים העירוניים השונים מבחינת נראות ותוכן.

כך למשל, מסיבה עברית ביום העצמאות, מיצגים אומנותיים בהשראת פסטיבל הקרקס בסוכות, לצד יצירת הווי המותאם לאוכלוסיות השונות בשדרה, דוגמת שעות סיפור לקטנטנים, מתקני משחק, הפעלות לכל המשפחה בשעות אחר הצהריים, Happy Hour למבוגרים בשעות הערב וכן הלאה.

עוד עדכן ביבס את הנוכחים כי לאחרונה הושלמו כל המכרזים להפעלת בתי הקפה והמסעדות, אשר העירייה בנתה בחמישה מקומות לאורך השדרה המרכזית. ביבס ציין, כי העירייה הקפידה על כך שיהיה גיוון בקרב המפעילים של בתי הקפה והמסעדות. למעשה במקום יפעלו חמישה בתי ממכר שונים: מסעדת המבורגרים (מורדן בר), "פסטה בסטה", שיפודיה (קסבה), בית קפה וגלידריה. זאת כמובן לצד בתי העסק המסחריים שיפעלו לאורך השדרה.

כידוע, מרכז העסקים הראשי נמצא בימים אלה לקראת השלמתו והוא כולל שדרה לאורך של כקילומטר עם מדרכות רחבות, שבילי הליכה, גינון, ספסלים, מזרקות מים ועוד. לאורך השדרה נבנות כ-470 יחידות דיור בבניינים בני חמש קומות, כאשר הקומה הראשונה היא קומה מסחרית הכוללת חנויות, מסעדות, פאבים ובתי קפה. מעליהן ישנן ארבע קומות מגורים כך ש-60% מיחידות הדיור הן בנות 3-2 חדרים והיתר בנות 5-4 חדרים.

בחלקה התחתון של השדרה יהיה חיבור לקניון עזריאלי וכן תהיה כיכר ואזור המיועד להקמת שוק עירוני. בצידה של השדרה הפונה לכיוון רחוב ערער ולהמשכו של רחוב דם המכבים, נבנו מבנים של שתי קומות המיועדות למסחר ולמשרדים, ומעליהן שלוש קומות נוספות למגורים.

בתהליך התכנון נעשתה חשיבה על נושא ההצללות בעונת הקיץ החמה, והוחלט בין היתר כי בתי הקפה והמסעדות יוקפו בעצים גבוהים ומצילים, אשר נרכשו על ידי העירייה כבר לפני מספר שנים כדי שיספיקו לגדול כפי הנדרש כדי לספק צל למבלים, זאת לצד הצל של המבנים משני הצדדים המייצרים צל להולכים ושבים ברוב שעות היום.

כחלק מהקמת מרכז העיר, הוקם גם חניון תת קרקעי המיועד לכ-400 כלי רכב, אשר ישרת, ביחד עם שאר החניונים הציבוריים (חניון בניין העירייה והחניונים הסמוכים לרכבת) והרחובות הסמוכים, את באי המקום.

כמו כן, בשדרה נמצא מרכז התרבות הרב תכליתי, בו תתקיימנה הופעות שונות ויופעל מרכז ללימודי מוזיקה. המרכז כולל אולם עם מושבים מודולריים ובמה, גלריה, לובי גדול ומסעדה, וזאת לצד כיתות לימוד.

מבנה מרכזי נוסף במרכז העיר החדש הוא מוזיאון מורשת החשמונאים "מאז ועד היום", שיציג את סיפורה של העיר מאז ימי החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמתה של העיר מודיעין המודרנית, בצורה אינטראקטיבית שתספק למבקרים חוויה רב חושית.

השדרה המרכזית תייצר רצף אורבני עירוני עבור הולכי הרגל ותהווה חיבור כל האלמנטים של מרכז העיר: כיכר התחבורה, פארק ענבה, תחנת הרכבת "מודיעין מרכז", קניון עזריאלי מבני ציבור שונים, כאשר בימים אלה החלו העבודות להקמת בית המלון הראשון של העיר וכן בית דיור מוגן.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד