אושר תקציב העירייה לשנת 2020

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

מועצת העיר אישרה ביום רביעי, 6.11.19, את תקציב העירייה לשנת 2020. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ-677 מיליון שקלים, כ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2019, המהווים גידול של כ- 6% לעומת תקציב העירייה אשתקד, שנאמד בכ-640 מלש"ח.

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

את תקציב העירייה הציגו ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס וגזבר העירייה, יניב עמוס. ראש העיר, חיים ביבס, הציג את יעדי התקציב, שנקבעו בהתאם למטרות העירייה אותן מוביל ראש העיר: הנושא המרכזי בתקציב העירייה, כבכול שנה, הוא תחום החינוך כאשר העירייה הציבה את נושא המשך קידום ושיפור מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. יחד עם החינוך נמצא בראש הרשימה גם המשך קידום ופיתוח תכניות עבודה לטובת הנוער והצעירים.

עוד דגש שהושם בתקציבי העירייה לשנת 2020 הוא נושא של שיפור השירות לתושב והנגשתו לציבור באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וכן המשך הקפדה על קיום אמנת השירות ועמידה בלוחות זמנים לביצוע, לצד הטמעת תפיסת ניהול העיר החכמה – SMART CITY.

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה נבנה והוכן בעבודה משותפת של כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית שחלה בעיר בשנים האחרונות לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה. התקציב הרגיל לשנת 2020 משקף בשורה משמעותית לעיר ומאפשר להמשיך ולהוביל את העיר במגמת השיפור והשדרוג העקבית המאפיינת אותה בשנים האחרונות, תוך מתן דגש על שיפור מתמיד של מערכת החינוך בעיר, שיפור השירות לתושב הן מבחינת המשך קידום העיר לעיר חכמה תוך ניהול של הקצאה ממוקדת ליחידות העירייה השונות להמשך ייעול השירות לתושבים.

כאמור בראש סדר העדיפויות עומד, כמו בכל שנה, תחום החינוך שגם השנה יקבל יותר ממחצית התקציב העירוני כ- 51.8%. בסך הכל תקציב החינוך צמח מ- 338.5 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 350.6 מיליון שקלים השנה, גידול של כ-12.1 מיליון שקלים (3.5%). התוספת לגידול בתקציב החינוך מיועדת בין היתר לסייעות הפועלות במערך החינוך המיוחד, הנחשב לתחום משמעותי במערכת החינוך העירוני. גידול זה מייצג את העובדה, כי מערכת החינוך העירונית, הנחשבת לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל, מפעילה לא מעט אמצעים בטיפול וטיפוח אישי לכלל ילדי העיר בדגש על ילדי החינוך המיוחד.

לצד זאת אגף חברה נוער וצעירים שפעל עד כה במסגרת עמותת סחלבים, יעבור לעירייה, במסגרת תקציב 2020. תהליך זה נעשה בהתאם להנחיות משרד הפנים. המחלקה, ובה 20 תקני עבודה, תעבור כמות שהיא לעירייה. האגף יכלול מסגרות שפועלות במסגרת העירונית דוגמת מנהלת הרשות לביטחון קהילתי (לשעבר אס"א).

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות

במסגרת תכנית העבודה ימשיך מינהל החינוך בשיפור ושדרוג תחומי הלמידה השונים, תוך מתן דגש על הענקת מענה פרטני לכל תלמיד במסגרת לימודיו, זאת לצד המשך קידום תכניות עירוניות לשיפור איכות תעודת הבגרות, הכוללת הגדלת מספר התלמידים הלומדים 4 ו-5 יח"ל במקצועות המתימטיקה והאנגלית וכן הגדלת התלמידים והתלמידות הלומדים את תחומי המדעים והטכנולוגיה, בדגש על קידומן של התלמידות. העירייה תוסיף לקדם את התכנית העירונית להקטנת מספר התלמידים בכיתות, לצד המשך קידום אוכלוסיות ייחודיות, הכוללות תכניות להגדלת מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות, עמידה ביעדי אי הנשירה ממוסדות החינוך ועוד.

האגף לשירותים חברתיים שתקציבו גדל מ- 38.3 מיליון שקלים לכדי 42 מיליון שקלים (גידול של כ-9.7%), יעסוק בין היתר בתכניות לטובת תושבי העיר לרבות טיפול באזרחים הוותיקים, בתושבים עם מוגבלויות שונות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום. כמו כן, העירייה תקלוט במהלך השנה עוד כארבעה תקנים חדשים המיועדים לעובדות או עובדים סוציאליים.

בתחום שיפור פני העיר, בהתאם לגדילת העיר כך גדלים גם שטחי הגינון ועלויות השימוש במים (גידול של כ-3.2 מלש"ח לעומת השנה שעברה) וכן גידול בעלויות פינוי באשפה (כמיליון שקלים). גידול זה מיועד להמשך שיפור חזות העיר ושדרוג החלקים הירוקים של העיר.

בתחום התרבות והפנאי העירייה תוסיף לקיים מגוון פעילויות ואירועים לנוער, לצעירים, לגמלאים ולכל המשפחה עם אירועים המוניים וכפי שראש העיר ציין השנה, עם פתיחתה של השדרה המרכזית של העיר, ישולבו אירועי התרבות העירוניים בהווי השדרה, לצד יצירת פעילויות ואירועי תרבות שיהיו ייחודיים לשדרה. אירועים אלה יתוקצבו במסגרת תקציב הייעודי לתפעול השדרה המרכזית, אשר תנוהל על ידי מינהלת אופק.

לצד הפעילות בשדרה, אגף תרבות ואירועים יוסיף לקיים אירועי תרבות שונים ומגוונים החל בפסטיבלים בקנה מידה ארצי, דרך מופעי מוסיקה, אירועים שנתיים דוגמת עדלאידע ואירועי יום העצמאות, פסטיבל סרטים ועוד אשר מידי שנה מאפשרים לעשרות אלפי תושבי העיר ליהנות מתרבות איכותית, כאן קרוב לבית.

תחום נוסף שהעירייה מייעדת להרחיב השנה הוא נושא החדשנות בדגש על שיפור השירות לתושב. תחום שהינו רוחבי הכולל תכניות לשיפור השירות של מחלקות העירייה השונות בדגש על הענקת מענים דיגיטליים לתושבים. תחום זה, אותו תוביל מינהלת אופק, בשיתוף עם אגף טכנולוגיות מיחשוב ומערכות מידע והיחידה האסטרטגית, שיפעלו להוביל תהליכים לייעול השירות הדיגיטלי לתושב במסגרת "עיר חכמה", אבטחת מידע וכדומה.

באשר להכנסות העירייה, גזבר העירייה, יניב עמוס, עדכן כי המשך הבינוי והאכלוס של אזורי התעסוקה והמלאכה בעיר הביא לגידול בארנונה מעסקים שיגיע השנה לכדי 117 מיליון ש"ח (לעומת 107 מלש"ח אשתקד). סכום זה מהווה 43% מסך הכנסות העירייה מארנונה.

בעירייה ציינו כי גידול זה בארנונה לעסקים מעיד על אמון הקהילה העסקית בעיר. כאשר בעתיד, עם השלמות הבנייה המואצת בפארק הטכנולוגי ובמרכז עינב ועם השלמת העבודות במע"ר נתון זה יוסיף לצמוח.

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות


פרויקט הדגל של העיר בשנים האחרונות, הקמת מרכז העסקים של העירייה, נמצא בשלבים הסופיים לקראת תחילת פעילות בשדרה המרכזית, כאשר השדרה עצמה כבר מוכנה וכידוע, ראש העיר חתם לפני כשבוע על טופס האיכלוס הראשון ויזמים אחרים כבר נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד של בינוי המתחמים.

גם השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה סכום של מיליון שקלים המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, עומד ערב שנת הכספים 2019 על סכום של כ-5.6 מיליון שקלים ובסוף שנה זו הגרעון צפוי לרדת לכדי 4.6 מיליון שקלים. כמו בכל שנה גם בשנת הכספים 2020 הקציבה העירייה סכום של כ-מיליון שקלים לצמצום הגרעון, כך שעל פי התחזית בסוף שנת 2020 צפוי הגרעון העירוני לעמוד על כ-3.6 מלש"ח, בעוד שבשנת 2010 עמד גרעון המצטבר העירייה על סכום של 18 מיליון שקלים.

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכ-2.9 מיליארד שקלים.

תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר והשכונות החדשות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

פרויקטים נוספים שהוצגו בדיון הם הקמת מוסדות חינוך בשכונות החדשות, המשך יצירת מרחבי לימוד חדשים ומותאמים לצרכי הלמידה החדשים המשך שדרוג גני הילדים והתקנת משטחי דשא סינטטיים.

בתחום התחבורה, העירייה תוסיף לפעול לפי התכנית הרב שנתית שנועדה לשפר את הבטיחות בכבישי העיר ולמתן את מהירות הנסיעה במטרה להוסיף ולצמצם את מספר תאונות הדרכים ככל הניתן, זאת לצד המשך סלילת שבילי אופניים בדרכים הראשיות בעיר. העבודות להקמת פארק טבע עירוני בוואדי ענבה, המתנהלות בתקופה זו וכוללות אמפי בטבע ושימושים ייחודיים נוספים, מתוקצבות בעלות של כ-מיליון שקלים.

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות.

בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

פרויקטים נוספים שהוצגו בדיון הם הקמת מוסדות חינוך בבנייה ירוקה בשכונות החדשות, המשך יצירת מרחבי לימוד חדשניים בבתי הספר הקיימים, המותאמים לצרכי הלמידה החדשים והמשך שדרוג גני הילדים והתקנת משטחי דשא סינטטיים.

בתחום התחבורה, העירייה תוסיף לפעול לפי התכנית הרב שנתית שנועדה לשפר את הבטיחות בכבישי העיר ולמתן את מהירות הנסיעה במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים ככל הניתן, זאת לצד המשך סלילת שבילי אופניים בדרכים הראשיות בעיר. בנוסף, כחלק מהתוכנית לחדשנות העירונית העירייה תבצע עבודות שדרוג והחלפת של מערכת התאורה הציבורית למערכת חכמה המשלבת מערכות בקרה ושליטה, שיאפשרו התייעלות והפעלת מערך התאורה. כמו כן תבוצע פריסת סיבים אופטיים על פני כבישים אשר יאפשרו פריסת מצלמות ורמקולים בצמתים ובאזורים רגישים. מידע זה יועבר למרכז ההפעלה (המוקד העירוני) והפיכתו למוקד "רואה", אליו יזרמו כל הנתונים מהמצלמות והחיישנים השונים שיפרסו ברחבי העיר.

נוסף על כך, בימים אלה העירייה נמצאת לקראת השלמת העבודות להקמת פארק המים, הספורט והגלישה, אשר לצדו יוקם קיר טיפוס מקצועי. בנוסף יבוצעו עבודות לשדרוג מתחמי הכדורגל הסינטטיים בעיר והקמת חדרי מלתחות, הקמת פארקי שעשועים, הצללתם והמשך הנגשת הפארקים הקיימים. בתחום התיירות העירייה תמשיך ביישום תכנית אב לתיירות ובימים אלה היא נערכת לקראת תחילת העבודות להקמת מוזיאון מורשת החשמונאים בשדרה המרכזית, וכן נמצאת במהלכה של תכנית עבודה למיתוג אתרי המורשת בעיר, לרבות המשך פיתוח גבעת התיתורה והנגשתה לכלל הציבור וכן הקמת פארק ארכיאולוגי במתחם חירבת אשון שבשכונת מורשת.

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה נבנה והוכן בעבודה משותפת של כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית שחלה בעיר בשנים האחרונות לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה. התקציב הרגיל לשנת 2020 משקף בשורה משמעותית לעיר ומאפשר להמשיך ולהוביל את העיר במגמת השיפור והשדרוג העקבית המאפיינת אותה בשנים האחרונות, תוך מתן דגש על שיפור מתמיד של מערכת החינוך בעיר, שיפור השירות לתושב הן מבחינת המשך קידום העיר לעיר חכמה תוך ניהול של הקצאה ממוקדת ליחידות העירייה השונות להמשך ייעול השירות לתושבים.

מודיעין מכבים רעות היתה ועודנה עיר בצמיחה והתקציב שלנו מהווה המשך מימוש המטרות והאתגרים הרבים שעומדים בפנינו בקדנציה הנוכחית כאשר המרכזיים שבהם הם פיתוח מרכז העיר החדש והקמת השכונות החדשות.
לצד המשך פיתוח אתרי פנאי כמו המשך הרחבת פארק הטבע העירוני בוואדי ענבה, פתיחת המרכז המוסיקה והתרבות בשדרה המרכזית, הקמות של מועדוני נוער ועוד. זה המקום לציין לשבח את החברות העירוניות ולהודות על ביצועיהן, החברה הכלכלית, היכל התרבות, עמותת סחלבים, מנהלת אופק ותאגיד 'מי מודיעין'.

ברצוני להודות לגזבר העירייה יניב עמוס ולעובדי אגף הכספים, למנהלים ולכלל עובדי העירייה, על גילוי אחריות ציבורית, מקצועיות ונחישות בניהול העיר. כמו כן, להודות לסגניי ולחברי המועצה ולאחל שנה מוצלחת, מלאה בעשייה וקידום העיר מודיעין מכבים רעות עבור כל תושביה."

גזבר העירייה, יניב עמוס: "התקציב הרגיל לשנת 2020 ותקציב הפיתוח לשנים 2020 – 2022, שהוגשו לאישור המועצה הוכנו בעבודה מקצועית ואחראית של אגף הכספים בשילוב כל אגפי העירייה השותפים לעשייה הנעשית בעיר. תקציבים אלה מביאים לידי ביטוי את המשך הצמיחה והתפתחותה הכלכלית של העיר ויהוו את בסיס פעילויות העירייה להמשך יישום תכניות העבודה לשנים הקרובות, זאת בהתאם למטרות שהציבו ראש העיר והנהלת העירייה.

תקציב 2020 מביא אתו גידול בהיקף פעולות העירייה ובשירות הניתן לתושבי העיר תוך המשך הניהול האחראי והמבוקר של תקציבי העירייה ע"י עובדי אגף הכספים ועל כך תודתי להם".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד