הערכות העירייה לחירום

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

במהלך הלילה, בהמשך לעדכון הנחיות פיקוד העורף קיימה עיריית מודיעין מכבים רעות הערכת מצב ועדכון בנוגע להיערכות העירייה לקראת מעבר לחירום והכנת העיר לשעת חירום.

בעירייה הדגישו כי על פי הנחיית פיקוד העורף, נתן לקיים לימודים במודיעין מכבים רעות כסדרם בכל מוסדות החינוך, כולל חינוך מיוחד. עם זאת, תתקיים הערכת מצב בשעות הבוקר המוקדמות ובהתאם לכך ייתכנו הנחיות ועדכונים חדשים, על כן יש להקשיב לאמצעי התקשורת הארציים ולהתעדכן באתר העירייה ובדף הפייסבוק הרשמי של העירייה.

כידוע, במודיעין מכבים רעות בתי הספר וגני הילדים ממוגנים ועל פי הנחיות פיקוד העורף ניתן לקיים את הלימודים כסדרם. מינהל החינוך העירוני בשיתוף אגף הביטחון של העירייה, ערכו תדרוכים וריענון נהלים לצוותים החינוכיים בעיר. סיירים של אגף הביטחון יעברו במהלך היום בגני הילדים ובבתי הספר, ינחו את צוותי החינוך כי המקלטים בבתי הספר מוכנים לשימוש וכן נקבע כי בתחילת יום הלימודים יבוצעו תרגילי כניסה למרחבים מוגנים.
העירייה מפרסמת עדכונים ומידע לציבור באופן רציף באתר האינטרנט העירוני ובדף הפייסבוק הרשמי של העירייה. האתר, כמו גם המוקד העירוני שיתוגבר בעת הצורך, למקרה של הסלמה גם באזורנו, כך שיוכל לתת מענה לפניות של תושבים.

יש לזכור כי, מודיעין מכבים רעות שייכת לנפת ירקון במרחב "מודיעין מכבים רעות". בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן בתוך 90 שניות ולהישאר במקום לפחות 10 דקות מתום האזעקה.

לרשות הציבור עומד גם אתר פיקוד העורף המפרט את הכללים להתנהגות בשעת חירום, כמו כן בכל שאלה בתחומי ההתגוננות האזרחית ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104. כמו כן מומלץ להתעדכן באמצעות כלי התקשורת השונים

ראש העיר, חיים ביבס, קיים הערכות מצב במהלך היום ומקבל עדכונים שוטפים הדגיש כי למרות העובדה שמערכות כיפת ברזל מצליחות ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר הישובים יש להוסיף ולהתמיד לפעול על פי ההנחיות: "מיד עם תחילת האירוע בדרום וירי הרקטות לאזור המרכז, התחלנו בנוהל מעבר לחירום הכולל רענון נהלים, מוכנות העיר למצב בטחוני חדש, פתיחת המקלטים במכבים רעות ובמוסדות הציבור ברחבי העיר. לאורך כל שעות היום נוסיף להיות עם האצבע על הדופק ולקיים הערכות מצב עם נציגי פיקוד העורף. העברנו הנחיות לציבור כיצד לנהוג בהישמע אזעקה ברחבי העיר ואני מאמין כי תושבי העיר יפעלו לפי ההנחיות הנדרשות. כולי תקווה שהשקט והביטחון יחזרו לאזורנו בהקדם."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד