הפסקת פעילות העמותה למען הקשיש

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

העמותה שפעלה רבות למען הקשישים בעיר הודיעה על הפסקת פעילותה החל מהשבוע. ראש העיר חיים ביבס הודיע, כי העירייה תסייע לאוכלוסייה הנעזרת בשירותי העמותה על מנת שיוכלו להמשיך וליהנות מאותן פעילויות כפי שנעשו על ידי העמותה.

לפני כשבוע הודיעה הנהלת "העמותה למען הקשיש", עמותה שפעלה רבות לטובת האוכלוסייה הוותיקה בעיר, על הפסקת פעילותה החל מיום ראשון, 1.12.19.

עם קבלת ההודעה הנחה ראש העיר, חיים ביבס, את מנכ"ל העירייה והגורמים המקצועיים להתארגן בלוח זמנים הקצר ביותר, על מנת לאפשר לאוכלוסייה להמשיך וליהנות מאותה פעילות כפי שנעשו על ידי העמותה.

בימים הקרובים תעדכן העירייה את הגורמים בתכניות השונות לגבי מועד חידוש הפעילות. כבר ביום ראשון תחלק העירייה מזון חם לביתם של הקשישים.

כידוע, "העמותה למען הקשיש" הינה עמותת מתנדבים בעלת זכויות רבות בטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר (עמותה פרטית). כמו כן, כללי המינהל התקין אינם מאפשרים לעירייה להפעיל את העמותה כמות שהיא ולקחת אחריות על עובדיה.

יחד עם זאת, מאחר והעירייה רואה את טובת אוכלוסיית העיר אשר נעזרה בשירותי העמותה לנגד עיניה, היא החליטה, כי היא זו שתסייע לאוכלוסייה הנעזרת בשירותי העמותה, באופן ישיר או באמצעות גוף שייבחר על ידה.

כידוע, רבות מפעילותיה של העמותה החלו כשיתוף פעולה משולש של ארגון הג'וינט/אשל לבין העירייה והעמותה. בהמשך לפעילות זו זכתה העמותה בשנת 2016 במכרז.

לפני כשנה עדכנה העמותה, כי היא נמצאת בקשיים להמשך תפקודה. העירייה הציעה לעמותה להחזיר את המנדט שקיבלה לעירייה ובמשך שלושה החודשים עד שיכנס מפעיל חדש, תגבה העירייה כלכלית את הפעילות. הנהלת העמותה החליטה להמשיך בפעילות, במקביל להחלטה זו גם בוצעו שינויים בהנהלת העמותה, כאשר בעלי תפקידים וחברי הנהלה ישנים עזבו ובמקומם נכנסו חברות וחברים חדשים.

ההנהלה החדשה אשר בחנה את המצב בו נמצאה העמותה מצאה כי העמותה נמצאת בגרעון של מאות אלפי שקלים אולם האמינה ביכולותיה לייצר, בעזרת ניהול נכון ובעזרת ייעול המערכת הבראה כלכלית שבתוך שנה תכסה את הגירעון ותאפשר לשפר ולהוסיף פעילויות למען האזרחים הוותיקים.

למרבה הצער תכנית ההבראה לא הביאה לתוצאות המקוות בזמן המתוכנן ובשבוע שעבר כאמור, נמסרה ההודעה שכל הנהלת העמותה התפטרה ועל הפסקת מתן השירותים שסיפקה עם הרבה חם ונשמה לאזרחם הוותיקים.

ביום חמישי, 28.11.19, הודיעה העירייה, כי תפעיל את השירות את השירות לאזרחים הוותיקים. פעילות זו תיעשה על ידי העירייה עד שייבחר גוף עצמאי שיתכלל את הפעילויות שהיו באחריות העמותה למען הקשיש. את הפעילות ירכז האגף לשירותים חברתיים, שגם בעתיד יסייע לגוף המפעיל.

במסגרת הפעילות העירייה תעדכן כבר בימים הקרובים על החזרת הפעילויות שביצעה העמותה לשגרה כאשר למתנדבי העמותה נשלחה פניה בה הם נתבקשו להמשיך ולסייע לאותן פעילויות, זאת לצד רצון לגייס מתנדבים נוספים.

נושא חשוב אליו נדרשת העירייה בימים אלה הוא נושא ההתקשרות מול ספקי העמותה למען הקשיש בתחומים שונים ובהם הסעות, אוכל, ניקיון, לחצני מצוקה וכו'. בשבוע שעבר החלה העירייה בהגשת בקשות להצעות מחיר לקבלת שירותים מסוג זה.

בין השאר העירייה החלה להפעיל כבר ביום ראשון השבוע את נושא ההזנה, כאשר האוכל נשלח אל בתי התושבים. עם השלמת הצעות המחיר הנוספות יחזרו לפעול גם יתר הפעולות.
העירייה מודה לעמותה ועשרות המתנדבים שפעלו בתוכה, על תרומתה לקהילת הקשישים בעיר ועל עשייה ענפה במשך שנים.

כמו כן העירייה הודיעה כי תשמח אם המתנדבים שפעלו בעמותה ימשיכו לבצע את פעולות ההתנדבות גם בהפעלה המחודשת.

עדכונים נוספים יימסרו לאזרחים הוותיקים באמצעות האגף לשירותים חברתיים וכן באתר העירייה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד