מינהל ההנדסה מוביל בשירות

13/10/2020 כ"ה תשרי תשפ"א

בדיקה של חברת "נתיבי הקמה", העוסקת בניהול הליכי סטטוטוריקה ורישוי קבעה כי עיריית מודיעין מכבים רעות היא העיר בה הזמן הממוצע לטיפול בבקשות להיתר הוא הקצר ביותר מקרב הרשויות המקומיות.

מהבדיקה, שהוזמנה על ידי עיתון "דה מרקר", ומתבסס על הנתונים שבאתר מינהל התכנון ומנתוני הרשויות המקומיות עולה כי בקשות לשיבוץ לדיון בוועדה אורכות בממוצע כ-3 חודשים, בקשות להפקת היתר אורכות בממוצע 6 חודשים - זמן קצר משמעותית מיתר הערים שהוצגו בדוח, שברובן תהליך זה אורך יותר משנה ובמספר מקרים לוקח מספר שנים.

העירייה גם מובילה במהירות בה מטופלת בקשות עם הקלות, כאשר במודיעין מכבים רעות הזמן הממוצע הוא 9 חודשים, כאשר ביתר הערים משך הזמן הנדרש לטיפול הוא בין שנה לשנתיים וחצי.

בעירייה ציינו בנושא זה כי מינהל ההנדסה הינו גוף מקצועי ואיכותי המקפיד על כל סעיף וסעיף, קלה כבחמורה וזאת על מנת לוודא כי כל דייר ייכנס לביתו החדש לאחר שעבר את כל הבחינות וקיבל את כל ההיתרים להם מחויב הקבלן על פי חוק.

במקביל השבוע קיבלה העירייה עדכון ממשרד הפנים לפיו הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מודיעין הוכרה כוועדה מקומית עצמאית. דבר המאפשר לעירייה סמכויות נוספות ויקל עוד על הענקת אישורי בנייה של הוועדה. תוקף ההסמכה הוא לשלוש שנים.

מודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד