היערכות העירייה לחידוש פעילות גני הילדים

19/10/2020 א' חשון תשפ"א

בהמשך להחלטת קבינט הקורונה כי החל מיום ראשון 18.10.20 תחזור לפעילות מערכת החינוך עבור ילדים וטף מגילאי לידה ועד גיל 6 הכולל את מוסדות החינוך של העירייה ועמותת סחלבים (במקרה של מסגרות חינוך של גורמים פרטיים יש לבדוק פרטנית מול המפעיל), הודיע ראש העיר, חיים ביבס ,כי ביום ראשון החל מהשעה 08:00 ייפתחו כל גני העירייה וכל מוסדות החינוך של עמותת סחלבים, לרבות הפעלת הצהרונים, עבור ילדי הגנים, כאשר הגן יעבוד מהשעה 08:00 עד לשעה 14:00. הצהרונים יעבדו עד השעה 17:00.

בנוסף, ראש העיר, חיים ביבס עדכן כי בתיאום עם פיקוד העורף, מד"א וקופות החולים צוותי ההוראה בגני הילדים יוכלו לבצע בדיקות קורונה במהלך סוף השבוע הקרוב. הבדיקות יבוצעו בדרייב אין, אותו מפעיל מד"א, הנמצא בסמוך למרכז הספורט והנופש החדש, בעמק האלה, והוא מיועד עבור מבוטחי קופות החולים כללית, מאוחדת ולאומית.

מבוטחי קופת חולים מכבי יוכלו לעשות את הבדיקה במתחם הדרייב אין של "מכבי" בחניון בניין טרם ברחוב תלתן 8. הבדיקות ללא עלות, אין צורך לתאם מראש הגעה למקום ואין צורך בהפניה. שימו לב יש להגיע למתחם עם תעודת זהות תלוש משכורת מהחודש האחרון, או כל מסמך בו מצוין תחום עיסוקכן.

בעירייה הזכירו כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות נוהל הבאת הילד לגן יהיה בדומה לנעשה טרם הסגר: על הילד להיות בריא, כאשר ההורים נדרשים לחתום על הצהרת בריאות לפיה אין לו חום ולא ידוע על כך שהילד בא במגע עם אדם שנמצא מאומת לנגיף הקורונה.

צוותי הניקיון מכינים את הגנים ליום ראשוןצוותי הניקיון מכינים את הגנים ליום ראשון

בהקשר זה מזכירה העירייה כי כדי להימנע מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה על כולנו מוטלת החובה לנהוג באחריות ולא להביא לגן ילדים שאינם חשים בטוב וכן מומלץ לא לשלוח לגן ילד אשר מי מבני ביתו הינו מאומת לנגיף הקורונה, גם אם הוא נמצא בבידוד חדרי.

בנוסף יש לזכור, כי לא תורשה כניסת הורים לתוך הגן והפרידה מהילד תעשה ליד שער הגן, כאשר ההורים עוטים מסיכות ושמירה על כללי ההתקהלות.

בעירייה הוסיפו והדגישו כי במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה וכחלק מהפקת הלקחים לגבי אופן ההתפשטות במודיעין מכבים רעות, ההנחיה העירונית היא שאנשי צוות, שמתגוררים בישובים אדומים, לא יגיעו לעבודתם עד אשר תרד התחלואה במקום מגוריהם.

החלטה זו נועדה לקטוע את שרשרת ההדבקה ולאפשר את חזרת החיים בעיר לשגרה, בהתאם להנחיות הקורונה. בעירייה ובעמותת סחלבים החלו בעבודת מטה בנושא במהלך השבוע האחרון במטרה לייצר מענה לכל מסגרות הגנים וצהרוני הגנים.

בעירייה הדגישו, כי ההחלטה האם העיר אדומה או לא תתקבל על פי עדכוני משרד הבריאות המועברים מידי יום.

באשר לניקיון מוסדות החינוך, העירייה ביצעה בימים האחרונים תכנית עבודה לניקיון במתחמי הגנים (חטיבות צעירות) הפועלים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ששימשו שמרטפיות. עובדי צוותי ניקיון הונחו לנקות באופן יסודי את מסדרונות בית הספר והכיתות עם חומרי אקונומיקה בדגש על משטחים כמו ידיות של דלתות, חדרי שירותים - אסלות, כיורים וברזים ומשטחים נוספים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד