חידוש פעילות גני הילדים

19/10/2020 א' חשון תשפ"א

ביום ראשון 18.10.20, בשעה 08:00, נפתחו כל גני העירייה וכל מוסדות החינוך של עמותת סחלבים, לרבות צהרוני הגנים ובכך למעשה התחיל תהליך החזרה של המשק הישראלי לפעילות.

את פני הילדים קיבלו הגננות והסייעות הנרגשות, חלקם התקבלו עם בלונים מקושטים ושלטים המברכים על חזרתם לגן. למרות שעל פי הנחיות משרד הבריאות, ההורים היו צריכים להיפרד מילדיהם בכניסה לגן האווירה הנעימה והרגועה אפשרה לצוותי הגנים לעזור להורים ולקבל את הילד עם הרבה חום ואהבה, לאחר החודש בו שהו בביתם.

כפי שהוחלט בקבינט הקורונה גני הילדים חזרו לפעול כפי שפעלו ערב הסגר, חזרת כלל גני הילדים לפעילות מלאה לרבות הפעלת הצהרונים. בעירייה ציינו כי כל הגנים נפתחו כסדרם וכך גם באשר לנעשה בצהרונים.

נציין כי במהלך השבוע שחלף מינהל החינוך פעל ללא לאות ליצירת מתווה שיאפשר פתיחת כל הגנים לפעילות, זאת בהתאם להחלטה העירונית במטרה לשמור על בריאות תושבי העיר וילדיה, לפיה עובדי מערכת החינוך המתגוררים בישובים או שכונות אדומים לא יוכלו לחזור למעגל העבודה בגני הילדים.

בכדי להתמודד עם הפער גייס מינהל החינוך צוותים נוספים, כולל כאלו שעובדים בצהרונים ויתחילו לעבוד מהבוקר. כמו כן במקרים מסוימים היה ניוד של סייעות שניות לטובת גנים אחרים כדי שהדבר יאפשר לפתוח את כל הגנים.

גני החינוך המיוחד המשיכו את פעילותם, כפי שעבדו גם במהלך הסגר כאשר ילדי גני החינוך המיוחד השתלבו בפעילות הצהרונים. גני התקשורת פעלו, על פי הנחיות משרד החינוך עד השעה 14:30, כאשר בעירייה הביעו תקווה כי עם ירידת רמת התחלואה בישובים ובשכונות האדומים יתאפשר להחזיר את פעילות הגנים האלה לפעילות מלאה.
בהתאם להנחיות משרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה, מקפידים הצוותים החינוכיים בגנים על ניקיון יסודי בסוף כל יום בדגש על משטחים כמו ברזים, כיורים ואסלות.

ארוחות הגן מובאות לילדים בקופסאות אוכל כדי למנוע הזנה משותפת וכל קבוצה מתחלקת לתתי קבוצות בשטח הגן ובחצר. בנוסף, צוותי הגנים מקבלים מידי חודש תקציב מהעירייה שהוא ייעודי עבור רכישת אמצעי ניקיון .

עוד נמסר כי הורים שחוששים ומחליטים להשאיר את ילדיהם בבית יהיו בקשר עם הגננת לקבלת תכנית עבודה לילד בכדי לשמור על שגרת יום כלשהי לילד ולהתפתחותו.

בנוסף פיקוד העורף, מד"א וקופות החולים הפעילו במהלך סוף השבוע האחרון מתחמי בדיקות קורונה עבור צוותי ההוראה בגני הילדים. הבדיקות נעשו בדרייב אין, אותו מפעיל מד"א, בסמוך למרכז הספורט והנופש החדש, בעמק האלה, ובמתחם הדרייב אין של "מכבי" ברחוב תלתן 8.

על פי הנתונים שנמסרו לעירייה, כ-400 נשות צוותי הוראה של גני הילדים, החינוך המיוחד והגנים הפרטיים נבדקו בסוף השבוע כאשר נכון ליום שני בבוקר, לא התקבלו תשובות חיוביות למי מהנבדקות.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות נוהל הבאת הילד לגן יהיה בדומה לנעשה טרם הסגר: על הילד להיות בריא, כאשר ההורים נדרשים לחתום על הצהרת בריאות לפיה אין לו חום ולא ידוע על כך שהילד בא במגע עם אדם שנמצא מאומת לנגיף הקורונה.

בהקשר זה נזכיר כי כדי להימנע מהתפרצות נוספת של נגיף הקורונה על כולנו מוטלת החובה לנהוג באחריות ולא להביא לגן ילדים שאינם חשים בטוב וכן מומלץ לא לשלוח לגן ילד אשר מי מבני ביתו הינו מאומת לנגיף הקורונה, גם אם הוא נמצא בבידוד חדרי.

באשר לניקיון מוסדות החינוך, העירייה ביצעה בימים האחרונים תכנית עבודה לניקיון במתחמי הגנים (חטיבות צעירות) הפועלים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ששימשו שמרטפיות. עובדי צוותי ניקיון הונחו לנקות באופן יסודי את מסדרונות בית הספר והכיתות עם חומרי אקונומיקה בדגש על משטחים כמו ידיות של דלתות, חדרי שירותים –אסלות, כיורים וברזים ומשטחים נוספים.

פעילות גני ילדים. תמונת המחשהפעילות גני ילדים. תמונת המחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד