תרגיל חילוץ ברעידת אדמה

16/11/2020 כ"ט חשון תשפ"א

יחידת החילוץ וההצלה באגף ביטחון וחירום בעירייה, יצאה ביום שני 9.11.20, לאימון ייחודי עם כ-70 מתנדבות ומתנדבים. הפעם, התמודדו מתנדבי היחידה עם אתגר של ריבוי משימות כאשר הם נדרשו לפעולות של חילוץ והצלה משני בתים "שקרסו" בו זמנית כתוצאה מרעידת האדמה.

מדובר בתרגיל לוגיסטי רחב היקף, שדורש הבאה וחלוקת ציוד בשני אתרים, חלוקת משימות מורכבת, חילוץ לכודים מהריסות, איסוף מידע משני האתרים בו זמנית וכמובן עמידה בלחצים ושיפור יכולת קבלת החלטות בשטח, במקרה של קטסטרופה שכזו שיכולה להתרחש.

התרגיל התחיל בשעות אחר הצהריים והסתיים בשעות הקטנות של הלילה (תרגול עבודה באור יום ותרגול עבודה בתנאי תאורה מלאכותית), כאשר גם הקורונה אתגרה את צוותי החילוץ, אשר פעלו על פי ההנחיות בשמירה על צוותים קטנים ועטיית מסכות לאורך כל משך זמן התרגיל.

צוותי החילוץ חילצו בובות תרגול לכודות מתחת להריסות והשתמשו בציוד מתקדם לחילוץ, בין היתר, פטישי חציבה, מכשירים הידראוליים, מסורי דיסק לחיתוך בטון ועוד כלים מרשימים לביצוע המשימות. בהחלט ניתן היה לחוש את האדרנלין באוויר.

שמוליק כהן, מנהל אגף ביטחון וחירום הוסיף: "גם לצד שגרת החיים בצל נגיף הקורונה, אסור לנו לשכוח שישנם תרחישי חירום המאיימים עלינו ומצריכים שמירת כשירות ותרגולים רבים. אין לי ספק, שהאימונים הללו בשילוב האנשים הטובים והמקצועיים שמרכיבים את יחידת החילוץ וההצלה, ישמשו אותנו בעת משבר, ואנו נהיה ראשונים בחזית עבור התושבים, במקרה הצורך."

ביחידת החילוץ וההצלה מתנדבים כיום כ-360 תושבים ותושבות, אשר עוברים אימונים והכשרות לאורך השנה, לצורך מתן מענה ראשוני חשוב במקרים של רעידות אדמה או מצבי חירום אחרים.

תושבים המעוניינים להצטרף ולהתנדב ביחידה מוזמנים ליצור קשר בטלפון: 08-9394613 או במייל shmulik@modiin.muni.il

תרגיל יחידת חילוץ והצלהתרגיל יחידת חילוץ והצלה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד