ממחזרים יותר בתקופת הקורונה

27/01/2021 י"ד שבט תשפ"א

מחלקת איכות ותכנון סביבה באגף שפ"ע מסכמת את שנת 2020, ומציגה מספר נתונים מעניינים המושפעים ממשבר הקורונה. על פי נתונים אלו, השנה החולפת הייתה שנה של מיחזור, בעיקר בהיבטים של מיחזור טקסטיל, זכוכית ופלסטיק.

105 טון טקסטיל מוחזרו לעומת 98.85 טון בשנת 2019. בזכוכית, נאספו למיחזור 165.9 טון בשנת 2020 לעומת קודמתה שבה מוחזרו 124.7 טון. גם פלסטיק מוחזר יותר בשנת הקורונה – 154 טון לעומת 138 טון ב-2019. הסיבות לעלייה במיחזור הן ההישארות בבתים שגורמת לצריכה גבוהה יותר כמו גם סידור הבתים שגרם לתושבים רבים לפנות טקסטיל בעיקר.

באשר למיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות, נאספו 14 טון בשנה זו, לעומת 2019 בה נאספו 19 טון. בהקשר זה חשוב לומר בנוסף לשלושה מיכלי מיחזור פסולת אלקטרונית ברחבי העיר, מוצבים מיכלי איסוף סוללות ואלקטרוניקה קטנה בבתי הספר, ולכן נתון זה מושפע מכך שבתי הספר לא פעלו באופן סדיר ומלא לאורך שנת 2020.

עוד בתחום המיחזור, הוצבו בשנת 2020 במרכז העיר החדש (המע"ר) חמישה מתקני מיחזור מעוצבים המותאמים לתכנון האדריכלי, כאשר בשנה הקרובה יוצבו גם 30 אשפתונים מעוצבים גם כן.

בנוסף, התווספו בשנת 2020 שלוש עמדות מיחזור קרטוניות ברחוב אודם פינת לשם, רחוב האלה ברעות וליד בית ספר "קשת". עמדות אלו הצטרפו לשתיים הקיימות במכבים ובחניון היכל התרבות.

בשנה הקרובה צפוי תחום המיחזור להתרחב עוד יותר בעיר, בעקבות ההיערכות לכניסתם של מיכלי המיחזור הכתומים המיועדים למיחזור אריזות, בשיתוף עם תאגיד המיחזור "תמיר".

כמו כן, מתוכננת בהמשך השנה הרחבה של מספר עמדות הקרטוניות ברחבי העיר. אלו יצטרפו למיכלי המיחזור הקיימים לפלסטיק, נייר, טקסטיל, זכוכית, קרטוניות, אלקטרוניקה וסוללות.

בנוסף, במסגרת שיפור השירות לתושב ומודל "עיר חכמה" אותו מובילה העירייה, יזמה מחלקת איכות ותכנון סביבה יצירתה של מפת עמדות מיחזור אינטראקטיבית ודינאמית מבוססת GIS. כך שניתן יהיה למצוא בקלות את העמדות על פי חלוקה לתחומי המיחזור השונים והכנסת כתובת מגורים המציגה את עמדות המיחזור הסמוכות. לצפייה בעמוד המיחזור – לחצו כאן על המפה

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: דווקא בשנה זו הצלחנו למנף את האתגרים שהציבה לנו התקופה הייחודית הזו ולהפוך אותה להזדמנות להשרשת השמירה על הסביבה במגוון תחומים. בתחום המיחזור, השהייה הממושכת של התושבים בבתים נתנה את אותותיה בהגדלת שיעור המיחזור בתחום החינוך הסביבתי ייסדנו לראשונה לימודים של יחידת לימודים שלמה בתחום החינוך הסביבתי לכלל תלמידי כיתות ה' ותלמידי כיתות ו' בעיר ובתחום האנרגיה המתחדשת אישרנו יציאה לדרך של פרוייקט הצבת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיה סולרית על כלל מבני הציבור העירוניים. גם בשנה הקרובה נמשיך להעמיק את המודעות להגנה על הסביבה הן בקרב ילדי העיר והן בקרב כלל התושבים ונייצר עוד ועוד פרוייקטים שיהפכו את סביבת החיים שלנו לירוקה, נעימה ובריאה יותר".

עמדות מחזור מרכז העירעמדות מחזור מרכז העיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד