פרויקט ''מים חיים''

10/02/2021 כ"ח שבט תשפ"א

ראש העיר חיים ביבס, הנחה את מנכ"ל תאגיד מי מודיעין, טל אוחנה, לסייע במאמצי העירייה לוודא את בריאות האזרחים הוותיקים העריריים המתגוררים במודיעין מכבים רעות.

לאור הידיעות הארציות הקשות שליוו את תחילת תקופת הקורונה, על אזרחים ותיקים עריריים שנמצאו ללא רוח חיים לאחר זמן רב, החליט ראש העיר על יישום תכנית ייחודית שנקראת "מים חיים", בשיתוף אגף שירותים חברתיים ותאגיד מי מודיעין.

לפי התוכנית, מיפה אגף השירותים החברתיים את רשימת התושבים הקשישים והעריריים, שהעירייה מבקשת לנטר את מצבם באופן קבוע.

בעזרת מיפוי זה, תאגיד מי מודיעין התחיל לבדוק באופן יומיומי את צריכת המים של אותם תושבים, באמצעות מערכת הקריאה מרחוק של מדי המים האלחוטיים המותקנים בכל רחבי העיר, ומשמשים באופן רגיל לקריאת צריכת המים ולניטור אחר צריכה חריגה או חשש לנזילות.

כידוע, המערכת החכמה של התאגיד יודעת לקרוא צריכת מים, ומשמשת היום לניטור אחר צריכה חריגה או חשש לנזילות אצל תושבי העיר.

צוות מי מודיעין לוקח את יתרונות המערכת החכמה צעד קדימה, והחל לעקוב באופן יומיומי אחר צריכת המים של התושבים שמופו.

במצב שבו תזוהה הפסקת בצריכת מים, יורם 'דגל אדום' ותשלח פנייה לאגף השירותים החברתיים , שיערכו בדיקה ווידוא שלומם של התושבים.

התוכנית החכמה הזאת נועדה להיות עוד שלב במערך הערבות ההדדית בעיר מודיעין מכבים רעות.

חיים ביבס, ראש העיר: "השימוש במערכת החכמה של מדי המים באופן יצירתי לאיתור מצוקות אפשריות אצל קשישים עריריים הוא מהלך חשוב וקריטי שאנו גאים להוביל. אני קורא לכל התושבים, לשים לב לשכנים המבוגרים שלנו, לוודא את שלומם ככל שאפשר. לדפוק על הדלת פעם ביום ולבדוק אם הם זקוקים למשהו, במיוחד בתקופה זו".

בדיקת נתוני מערכת הקריאה מרחוקבדיקת נתוני מערכת הקריאה מרחוק


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד