סרטים בנעלי בית

25/02/2021 י"ג אדר תשפ"א

אגף תרבות ואירועים, יחד עם האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, יערוך פסטיבל סרטים ישראליים "בנעלי בית". כיאה לתקופה, יהיה זה פסטיבל לצפייה באונליין, כאשר בסיום כל סרט, יוכלו התושבים להשתתף בשיח עם יוצרי הסרט בזום.

מדובר בשישה סרטים שנבחרו בקפידה, שיוקרנו בימים רביעי-שני 3.3.21 – 8.3.21, בשעה 19:00, וביום שישי 5.3.21 בשעה 12:00. סרטים מסקרנים ומרגשים במחווה ליוצרים ישראליים שהקדישו חייהם לתרבות על כל גווניה והפכו לסמלי תרבות.

ביום רביעי, 3.3.21, היום הפותח של הפסטיבל, יוקרן הסרט "גשם בעיניים". מסע אל עברה של הסופרת דבורה עומר שהתייתמה מאמה בגיל 11 וגדלה להיות אמא שסיפור חייה השפיע על כתיבתה כמו גם על יחסיה עם משפחתה. בתום ההקרנה יתקיים מפגש בזום עם במאי הסרט, בנה של דבורה, רון עומר.

ביום חמישי 4.3.21, יוקרן הסרט "להאיר את יוסי" המגולל את סיפורו של יוסי בנאי. 13 שנים אחרי מותו, חוזר יוסי להדרן. בנאי, גדול היוצרים במדינה שהיה שחקן, במאי, כותב, שמר, בדרן וחקיין והפך לתמצית הישראליות. חילוני שבא מן המסורת, ירושלמי שהתעקש לייבא תרבות אירופית, איש קונצנזוס שלא פחד להביע את דעותיו הפוליטיות. לאחר הסרט, יתארח הבמאי קובי פרג' לשיחה בזום.

ביום שישי 5.3.21, יוקרן הסרט "ציפור בחדר" סיפורה של המשוררת והפזמונאית הישראלית תרצה אתר, אחת הדמויות האהובות, המסקרנות והבלתי מפוענחות של התרבות העברית החדשה. דמותה השברירית ויפת התואר, וחייה הקצרים ומלאי התהפוכות, נותרו אפופי מסתורין גם שנים רבות לאחר מותה הטרגי בגיל 36. בתום ההקרנה יתקיים מפגש בזום עם במאי הסרט, ארי דוידוביץ' ועם בנה של המשוררת, האמן והיוצר נתן סלור.

בשבת 6.3.21, ייהנו הצופים מהסרט "הפשע הקרוי אדם", המעניק צפייה מסקרנת על תחנות חייו של היוצר והאיש עם האישיות המורכבת חנוך לוין, דרך שיחות עם אנשים שהיו קרובים אליו. רפאל לוין, בנו של חנוך ובמאי הסרט, יצטרף לשיח לאחר סיום הסרט.

ביום ראשון 7.3.21, יוקרן הסרט "בדילוגים קלים", המספר את סיפורה של תרצה הודס בת ה-97, הכוהנת הגדולה של המחול הישראלי עממי, שחיה על הקו שבין ישראל לגרמניה. שיחת טלפון שמקבל נכדה, גיא, מביאה אותם לצאת למסע משותף אל אובדן החלום הישראלי. בתום ההקרנה יתקיים מפגש בזום עם במאי הסרט , נכדה של תרצה, גיא הודס.

הפסטיבל ייחתם ביום שני 8.3.21 עם הסרט "החיים הנסתרים של שייקה אופיר". שייקה אופיר, האיש בעל אלף הפרצופים שרצה יותר מכל להצחיק ולהיות נאהב, אבל שילם מחיר אישי ומשפחתי כבד. בתום ההקרנה יתקיים מפגש בזום עם במאי הסרט, ארי דוידוביץ'.

עלות כל כרטיס לסרט – 30 שקלים. לפרטים והרשמה – היכנסו לדף הבית של הפסטיבל

סרטים בנעלי בית - ציפור בחדר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד