מצילים חיים

04/03/2021 כ' אדר תשפ"א

העירייה הציבה ביום 24.2.21 ארבע עמדות החייאה חכמות במיקומים מרכזיים בעיר. שתי עמדות החייאה במרכז העיר החדש, עמדה נוספת ברחוב מנחם בגין ליד הספורטק ועוד אחת, בסמוך לדיור המוגן "עזריאלי פאלאס".

העמדות מיועדות לשימוש הציבור במקרים של חירום – דום נשימה ואובדן הכרה. המכשירים הותקנו על ידי העירייה בשיתוף עם מד"א, כאשר אופן פעולתם הוא על ידי חיוג מהיר ל-101.

המוקד של מד"א פותח את המכשיר בשליטה מרחוק ומנחה את מגיש העזרה הראשונה כיצד לפעול באמצעות המכשיר מציל החיים. העמדות נרכשו על ידי העירייה ומד"א.
מכשירים אלו מצטרפים לעמדה הקיימת בפארק ענבה, ובכוונת העירייה להמשיך בפרויקט החשוב. כמו כן, בכל ניידות הביטחון העירוניות קיימים גם כן מכשירי החייאה הזמינים בכל שעות היממה לאורך כל השבוע, דרך מוקד עירוני 106.

לפני כשנה, ביצעה העירייה מיפוי של כלל מכשירי ההחייאה הקיימים בעיר. מדובר על כ-100 מכשירים במוסדות ציבור, חינוך, בתי כנסת ועוד. לחצו כאן למידע על מכשירי ההחייאה בעיר.

ברוך בוחניק, מחזיק תיק הבריאות: "משנת 2014 אנחנו מקדמים פעילות של דפיברילטורים בעיר, כולל תמיכה בחקיקה בממשלה לחייב הצבת דפיברילטורים במוסדות החינוך. הטכנולוגיה מתקדמת וגם כך הצורך במענה מתקדם, ולכן הצבנו לאחרונה מספר עמדות חכמות בשיתוף עם מד"א, מתוך התפיסה שלרשות יש יכולת לתמוך ולסייע ביצירת תשתית לטובת התושב".

מכונות החיאה נוספות הותקנו בעירמכונות החיאה נוספות הותקנו בעיר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד