ספיישל ספורטיבי

29/04/2021 י"ז אייר תשפ"א

תוכנית חדשה של האגף לשירותים חברתיים, אגף הספורט ועמותת סחלבים מציעה מגוון חוגי ספורט חדשים המותאמים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים במחיר מוזל.

התכנית, ששמה לה למטרה להנגיש את הפעילות הספורטיבית ולקדם שוויון הזדמנויות לאנשים עם צרכים מיוחדים במודיעין מכבים רעות, החלה לקרום עור וגידים בשנה שעברה ונדחתה מספר פעמים בשל מגבלות הקורונה. כעת, התכנית יוצאת לדרך עם חוגים מגוונים בהם גם חוגים בענפים פאראלימפיים אשר יתקיימו בקבוצות קטנות, במקומות נגישים, ויותאמו לילדים, נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

בין החוגים ניתן למצוא חוג ג'ודו המנגיש את אומנות הלחימה היפנית ללקויות ראיה, רכיבה באופני טנדם המתאימים לשני רוכבים ולמגוון לקויות, סיוף המתאים למשתתפים עם לקויות מוטוריות, כדור שער ללקויי ראיה ועיוורים המשוחק באולם עם כדור מיוחד ואימוני ריצה ברחבי העיר.

המפגשים יתקיימו בפריסה עירונית ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ויועברו על ידי צוות מקצועי המוכשר לעבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים. חוגים אלה מצטרפים למעשה לחוגים המשולבים שמפעילה עמותת סחלבים בעיר מזה מספר שנים.

בנוסף, מזה שנתיים פועלות במסגרת עירוני מודיעין 4 קבוצות כדורגל לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, חלקם בעלי קשיים חברתיים, רגשיים או מוטורים וחלקם ילדים על הרצף האוטיסטי בעלי תפקוד גבוה. השחקנים נפגשים במגרש הסינטטי אחת לשבוע ומקבלים ליווי מקצועי של עמותת עילי.

בעיריית מודיעין מכבים רעות ובעמותת סחלבים פועלים רבות לאורך השנה למען קידום שוויון הזדמנויות עבור ילדים, נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים במגוון פרויקטים ותוכניות מיוחדות. התכנית החדשה מרחיבה למעשה את המענה בעיר לאוכלוסיות המיוחדות ומספקת פעילות ספורטיבית מעצימה המעודדת אורח חיים פעיל ובריא גם בשעות הפנאי.
בעירייה ובעמותת סחלבים מזמינים השבוע תושבים עם צרכים מיוחדים להירשם ולהגיע לשיעור ניסיון ללא עלות וללא התחייבות. ההרשמה לחוגים השונים תתבצע באתר עמותת סחלבים.

המשנה לראש העיר, מחזיק תיק הספורט ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ: "הרחבת מערך החוגים של סחלבים ושילוב חוגי ספורט חדשים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, לצד חוגים משולבים שאנו מקיימים בשגרה, הוא צעד מבורך וחלק מתהליך חשוב לקידום שוויון הזדמנויות ראוי לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים והרחבת הפעילות הספורטיבית לאוכלוסייה זו."

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב: ''קידום חוגי ספורט משולבים לצד חוגי ספורט לתושבים עם צרכים מיוחדים הינם חלק מהמדיניות של העצמה עירונית. כזו הרואה ביכולות הנרכשים במגרשי הספורט ככאלו היכולים לבוא לידי ביטוי במגרש החיים. אני מאמין בכל הלב ביכולתו של העיסוק בספורט לסייע לצעירים להיחשף לערכים, להטמיע אותם ואף לרתום אותם להתמודדויות השונות בחיים'".

לפרטים והרשמה לחצו כאן

ספיישל ספורטיבי. צילום: באדיבות הההתאחדות הישראלית לספורט נכיםספיישל ספורטיבי. צילום: באדיבות הההתאחדות הישראלית לספורט נכים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד