המוקד העירוני המשודרג

20/05/2021 ט' סיון תשפ"א

ביום רביעי, 12.5.21, נחנך אחד הפרויקטים העירוניים המשמעותיים - המוקד העירוני המשודרג, בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס וגורמי המקצוע בעירייה.

פתיחת המוקד הוקדמה למעשה, בעקבות מבצע "שומר החומות" והמצב הביטחוני הבוער, על מנת לספק לתושבים איכות שירות גבוהה יותר.

חיים ביבס, ראש העיר: "המוקד העירוני הוא חלק חשוב ומשמעותי במודל "עיר חכמה", כך שבאמצעות השיפורים הטכנולוגיים נוכל להעניק שירות מצוין עוד יותר לתושבים. בעקבות המצב הביטחוני החלטתי להקדים את פתיחתו, כדי שכבר בימים אלה יוכל המוקד לפעול במלוא הכוח יחד עם הכוח האמיתי שלנו שהם העובדות והעובדים המסורים של המוקד העירוני, שנמצאים כאן עבורכם התושבים, כל יום כל היום. אני מאחל לנו ימים שקטים וקורא לתושבים להתקשר בכל מקרה של מפגע על מנת שנוכל לטפל במהירות".

המוקד המשודרג הינו יישום של מודל "עיר חכמה", בהתאם לחזון ראש העיר, חיים ביבס. למעשה מדובר במהפך משמעותי, שהופך את המוקד ל"מוקד רואה" משוכלל יחד עם מוקד הביטחון, המחובר לאמצעים טכנולוגיים המאפשרים איתור תקלות וטיפול מהיר וחכם.

כך למשל, חיישנים ומצלמות אשר יודעים לתת מענה במקרה של תאונות דרכים או אירועים ביטחוניים, לנטר עומסי תנועה בכניסה וביציאה מאזורי התעשייה, צפייה במרחב העירוני ובפניות באמצעות מערכת מידע גאוגרפית בתלת מימד.

עוד יודע המוקד למפות את רכבי העירייה בכל זמן נתון, כך שאם יש אירוע חירום ניתן להפנות את סייר הביטחון או הגורם הרלוונטי הקרוב לטפל ועוד.

בנוסף, המערכות יהיו נגישות מהמובייל עבור נותני השירות בעירייה. כך שבעת טיפול בפנייה או באירוע, לנותן השירות יש אפשרות לגשת למידע הרלוונטי באמצעות המכשיר הנייד שלו.

כידוע, המוקד העירוני פועל 24 שעות ביממה לדיווח על מפגעים במרחב הציבורי ושאלות תושבים. כמו כן, בימים אלו, ניתן להתקשר למוקד בעקבות לחצים נפשיים ולערוך שיחה עם עובדים סוציאליים מטעם אגף שירותים חברתיים, או לשירות הפסיכולוגי-חינוכי במידה ומדובר בילדים ונוער.

חנוכת המוקד העירוני החדשחנוכת המוקד העירוני החדש


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד