סקר עירוני לבני הנוער

07/06/2021 כ"ז סיון תשפ"א

סקר עירוני לבני הנוער

היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בשיתוף עם אגף חברה, נוער וצעירים מוציאה בימים אלה סקר עירוני חדש המיועד הפעם לבני הנוער תושבי העיר, בכיתות ז'-יב'. נשמח לשמוע את דעתכם

היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בשיתוף עם אגף חברה, נוער וצעירים מוציאה בימים אלה סקר עירוני חדש המיועד הפעם לבני הנוער תושבי העיר, בכיתות ז'-יב'. הסקר יוצא לקראת "שבוע הנוער העירוני" ותכנונם של אירועי הקיץ, מתוך מטרה לדייק ולהבין את הצרכים של בני הנוער בתחומים שונים. בין היתר, בתחומי הבילוי והפנאי, זכויות תעסוקה, מעורבות חברתית ועוד.

ד"ר אופיר לנג מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר מדגיש כי ההשתתפות בסקר היא אנונימית ומשמשת למטרות מחקריות בלבד במטרה לספק נתונים חיוניים וכלים למקבלי ההחלטות בעירייה. הסקר המקוון אורך בממוצע כשלוש דקות, ועד כה בסקרים העירוניים שערכה העירייה ניכר כי התושבים רואים בהם חשיבות רבה ורוצים להיות שותפים ומעורבים בתהליכים העירוניים.

בני הנוער ממלאי הסקר יענו על שאלות חשובות החל ממידת שביעות הרצון לגור בעיר, מקומות בהם אוהבים לבלות בשעות הפנאי (מחוץ לעיר, בעיר או בבית), עם מי מעדיפים לבלות, הפעילויות האהובות עליהם (כמו למשל, סיבוב בקניון, ישיבה בפארקים, תנועות נוער, רשתות חברתיות ועוד), אילו פעילויות היו רוצים שיתקיימו יותר בעיר (בין היתר, הופעות, מסיבות וסרטים) ושאלות נוספות להיכרות עם הפרופיל של בני הנוער הגרים בעיר.

עוד נושאים חשובים בהם עוסק הסקר להבנת צרכי בני הנוער הם זכויות התעסוקה המגיעות להם במידה והם עובדים וכן, הנושא של מעורבות חברתית הבוחן האם מתנדבים ומה רמת המוכנות להתנדב בעתיד.

סיומו של הסקר עוסק בדרך המועדפת על בני הנוער לקבל מידע על מה שקורה בעיר – וואטסאפים, רשתות חברתיות, אתר העירייה ועוד. שאלה קריטית שמטרתה לבחון את דרכי המידע הנכונות ביותר עבור הדור הצעיר, על מנת שיהיה מעודכן ופעיל בעיר.

הסקר הסתיים. תודה על השתתפותכם

חיים ביבס, ראש העיר: "אנחנו רוצים שהנוער שלנו יקבל את השירותים העירוניים הטובים ביותר, ואנחנו נעשה זאת ע"י הבנת הצרכים בנושאים החשובים להם.

כמו תמיד, הסקר הוא כלי חיוני בקבלת ההחלטות ליצירת תכניות עבודה מדויקות יותר ואיכות חיים גבוהה יותר לתושבים. אני בטוח שגם בסקר הזה אנחנו נראה היענות גבוהה של בני הנוער, כי כמו שכבר למדנו, התושבים מגלים מעורבות גבוהה ורצון להיות השותפים של העירייה בנעשה בעיר ואני גאה בכך".

בני נוער - תמונת המחשה בני נוער - תמונת המחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד