עדכון מקרי קורונה בעיר 18.8

20/06/2021 י' תמוז תשפ"א

העירייה מעדכנת כי עד כה יש בעיר 20 תושבים המאומתים לנגיף, בהם 15 תלמידי בית הספר אסיף, שני בני משפחה מבוגרים מקהילת אסיף, מורה מבית הספר אסיף ומורה מבית הספר העל יסודי עירוני ג' ע"ש מוטה גור. כמו כן תושב העיר ששהה בחו"ל ובבדיקה שביצע בחזרה לישראל נמצא חיובי לנגיף. כל התושבים המבוגרים היו מחוסנים לנגיף. בהתאם לכך תוגבר מתחם הבדיקות בבית הספר אסיף כך שיקבל את תלמידי ואנשי צוות ההוראה מעירוני ג'. מתחם זה יפעל בבית הספר אסיף גם מחר, יום שבת 19.6, מהשעה 12:00 ועד 21:30. הגישה למתחם הבדיקה הינה רגלית.

בהמשך למקרה התפרצות הקורונה בעיר מעדכנת העירייה כי ביום שישי נודע על מורה, המלמדת בבית הספר העל יסודי עירוני ג' ע"ש מוטה גור, מאומתת לנגיף. מאחר והמורה לימדה בימים האחרונים במספר כיתות הוחלט כי כלל התלמידים וצוות בית הספר הרלוונטיים יחזרו לבתיהם וייבדקו במהלך סוף השבוע.
בעירייה עדכנו כי עקב הביקוש הגובר בקרב התושבים יפעל מתחם לבדיקת נגיף הקורונה בבית הספר אסיף ביום שישי 18.6 עד השעה 15:00 וביום שבת מהשעה 12:00 עד 21:30.

כזכור, מקרי התחלואה הראשונים התגלו ביום שני, 14.6 כאשר שני תלמידים משכבה ו' בבית הספר נמצאו חיוביים לנגיף. מיד עם היוודע על המקרים נכנסו כלל תלמידי כיתות ו' והתלמידים שלמדו עם המורה המקצועית לבידוד כאשר הלימודים עבור השכבות ד' עד ו' הם לימודים מרחוק בזמן שתלמידי הגנים וכיתות א' עד ג' לומדים בבית הספר במתכונת קורונה לפיה התלמידים ישהו בהפסקות מדורגות, לימודים במרחבים הפתוחים והימנעות מערבות בין הכיתות והשכבות.
אחים צעירים לתלמידים הנמצאים בבידוד יורשו להגיע ללימודים רק בהינתן תשובה שלילית לאח/ות שבבידוד.

עוד נמסר מהעירייה כי הכיתה בבית הספר המיוחד פסיפס בה למדה בת משפחה עם חולה מאומתת נבדקה כולה וכל התלמידים יצאו שליליים.
בתוך כך, מחקירת המקרה, על ידי משרד הבריאות, עולה כי משפחה מקהילת בית הספר טסה לחו"ל, לארץ המוגדרת ארץ ירוקה, וכשחזרה לארץ לא נשמרו נהלי הקורונה לנושא זה והילד/ה הלומד/ת בבית הספר לא נכנס לבידוד כנדרש, (מאחר והוא לא היה מחוסן, מפאת גילו הצעיר) וחזר/ה ישירות לבית הספר וכך, ככל הנראה, החלה שרשרת ההדבקה. ממשרד הבריאות נמסר בנושא זה כי תיבחן האפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כנגד המשפחה.

ההודעה על מקרי התחלואה בבית הספר השבוע הגיעה בסמיכות להודעת משרד הבריאות על ביטול ההנחיה הקובעת חובת עטיית מסכות על התושבים, ובכלל זה בבתי הספר. עקב כך וכמשנה זהירות, חיזק ראש העיר, בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית את החלטת מנהלת בית הספר, להמשיך לעת עתה לעטות מסכות גם בבית הספר. בנוסף העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית מדגישים, כי למרות ההקלה בהנחיות נגיף הקורונה עדיין כאן ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: לא לצאת מהבית אם מרגישים לא טוב ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, אם יש חשש שהם חולים, או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה.

עדכון מקרי קורונה בעיר 18.8


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד