מדליה אולימפית לגילי שריר

08/08/2021 ל' אב תשפ"א

גילי שריר, ספורטאית אגודת מיטב מודיעין ובית הספר העירוני לג'ודו בעמותת סחלבים זכתה במדליית ארד יחד עם חבריה לנבחרת הג'ודו באולימפיאדת טוקיו 2020. שריר שהייתה חלק משמעותי מהנבחרת הישראלית בטוקיו, שלקחה חלק בתחרות הקבוצתית המעורבת לנשים וגברים שהתקיימה לראשונה בהיסטוריה.

העיר מודיעין מכבים רעות יכולה להתגאות: אחת מספורטאיות הדגל שלה, גילי שריר התחרתה באולימפיאדת טוקיו וסחפה את הנבחרת הישראלית להישג חסר תקדים באולם ניפון בודוקאן בארץ השמש העולה.

שריר, שגדלה במושב מזור, עברה להתאמן בצעירותה בבית הספר העירוני לג'ודו מיטב מודיעין, הפועל בעמותת סחלבים תחת מאמנה אייל בכר ואיתו בצוות האימון טל דרור. בניהול האגודה נתי כפרי ומאמן הכושר בוריס פרוטס.

הספורטאית המוכשרת זכתה בשלל הישגים משמעותיים בשנים האחרונות, דורגה שלישית באירופה עד גיל 23, ושנייה באירופה בקטגוריית ג'וניור זכתה בשנה שעברה, טרם הקורונה, במדליית כסף בתחרות הגראנד פרי בסין, אך השבוע רשמה את ההישג הגדול ביותר שלה יחד עם הנבחרת הישראלית באולימפיאדת טוקיו 2020 כשעלתה על הפודיום בטוקיו וקיבלה את מדליית הארד ההיסטורית הקבוצתית.

שריר אמנם הפסידה בקרב על המדליה האישית, אבל בדרכה האופיינית והעיקשת לחמה בגבורה ורשמה שלוש ניצחונות ענקיים ומכריעים בתחרות הקבוצתית, כאשר הקרב המכריע ביותר היתה בשלב הראשון, אז הקרב שלה היה במצב של שוויון 3:3 נגד נבחרת איטליה ובסופו הניצחון שלה הביא לעליית הנבחרת שלב נוסף בדרך המופלאה למדליה.

שריר נלחמה יחד עם ספורטאיות נבחרת הנשים לצד שירה ראשוני, גילי כהן, תמנע נלסון לוי, ענבר לניר ורז הרשקו ולצידן ספורטאי נבחרת הגברים, ברוך שמיאלוב, טוהר בוטבול, שגיא מוקי, לי קוכמן, פיטר פלצ'יק ואורי ששון המדליסט האולימפי מריו, החלו את יום הקרבות בניצחון ענק בשמינית הגמר מול נבחרת איטליה בתוצאה 4:3.

משם עלתה לרבע הגמר, שם כמעט חוללה סנסציה מול נבחרת צרפת אך נכנעה בסיום כשהתוצאה 4:3 לצרפת. בשלב בית הניחומים ניצחון גדול בתוצאה 4:2 על הנבחרת הברזילאית הביא להתמודדות על מדליית הארד מול הנבחרת הרוסית שהסתיים בתוצאה 4-1 והשאר היסטוריה: מדליה אולימפית מספר 11 ומדליה קבוצתית ראשונה בהיסטוריה.

ההישג של הנבחרת הישראלית ושל גילי בפרט מסב גאווה גדולה למדינת לישראל, לג׳ודו הישראלי ולמודיעין מכבים רעות.

המאמן, אייל בכר: "זהו הישג ענק וחסר תקדים ואין מילים לתאם עד כמה אני גאה בגילי. ברמה האישית אני יכול להגיד שאחרי שנים של עבודה קשה, זה כבוד ענק להגיע עם ספורטאית לשפיץ של הג'ודו העולמי ולזכות במדליה אולימפית אחרי קרבות עם טובי הג'ודאיות בעולם. גילי היא מלכה והיא הצליחה להתעלות על עצמה ברגעים הכי קשים, תוך כדי שהיא מנצחת פעמיים מדליסטית אולימפית טרייה וסוחבת את הנבחרת על גבה אל עבר הישג היסטורי. מאחורי ההצלחה של גילי עומד מועדון מפואר עם הרבה ספורטאים ואנשים מקצועיים שעובדים קשה כדי להגיע להישגים משמעותיים."

טל דרור מצוות האימון של האגודה: "באופייה הלוחם והעיקש גילי הצליחה לרגש אותנו ולרגש מדינה שלמה, כשהצליחה כנגד כל התחזיות המוקדמות, לנצח קרבות קשים במיוחד והוכיחה שהיא שייכת לטופ העולמי. כולנו בתחושת גאווה גדולה על ההישג שלה ושל כל ספורטאי הנבחרת ואנחנו כמועדון ואגודה, ממשיכים קדימה בכל הכוח על מנת לייצר ספורטאים נוספים, שיהוו את דור העתיד בג'ודו הישראלי. ההישג של גילי מעביר מסר ברור לכל הילדים העוסקים בספורט תחרותי והחולמים להגיע להישגים, אמונה עצמית גדולה, התמדה, מחויבות וצוות עוטף ותומך, אלו הם הדברים החשובים בהצלחת הספורטאי."

נתי כפרי מנהל האגודה: "גאה מאוד בגילי על הזכייה ומתרגש עבורה ועבור משפחתה. זהו הישג ענק עבור כולנו ואני גאה במאמני האגודה אייל וטל שעושים עבודת קודש ביחד עם הספורטאים. מאחל עוד הישגים גדולים בעתיד."

עם הזכייה במדליית הארד הקבוצתית בג'ודו, נמסר מחברת סייברארק (CyberArk), נותנת החסות הרשמית לג'ודוקא גילי שריר: "אין מילים לתאר את תחושת הגאווה האדירה שסיפקה לנו הנבחרת עם הזכייה במדליה באולימפיאדה, יחד עם גילי שריר, שהפגינה את הנחישות האופיינית לה והשיגה ניצחונות גורליים בשלב מוקדם יותר. אנו גאים להיות נותני החסות של גילי ומאמינים עוד יותר שהערכים האישיים שלה, של צניעות ומצוינות, עולים בקנה אחד עם ערכיה של סייברארק. תודה לגילי ולכל חברי נבחרת ישראל על הגאווה, ההשראה והנחת".

גילי שריר והמדליה האולימפית. צילום פרטיגילי שריר והמדליה האולימפית. צילום פרטי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד