אות הוקרה לעיר קולטת עלייה

04/08/2021 כ"ו אב תשפ"א

מחלקת הקליטה של עיריית מודיעין מכבים רעות קיבלה אות הוקרה בתחום עידוד העלייה, מטעם משרד העלייה והקליטה וההסתדרות הציונית העולמית.

הפרס ניתן ל-22 רשויות מתוך 189. בטקס המרגש אשר התקיים בהר הרצל נכחו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל וראש המחלקה לעידוד עליה של ההסתדרות הציונית העולמית, מרינה רוזנברג קוריטני.

זאת הפעם השנייה שמחלקת הקליטה מהאגף לשירותים חברתיים של עיריית מודיעין מכבים רעות מקבלת פרס בתור רשות קולטת עליה.

הפעם הקודמת שבו חולקו תעודות הייתה לפני פרוץ הקורונה. המחלקה קיבלה את הפרס, בין היתר, על השירות המצוין והליווי הצמוד שהיא מעניקה לעולים חדשים מרגע הקליטה ועד להתאקלמותם בעיר, על הפעילות הענפה והמגוונת למען העולים, הסיוע בבירוקרטיה, יצירת קשר עם עולים פוטנציאליים והשתתפות בכנסים בינלאומיים.

בנוסף, בזמן משבר הקורונה המשיכה המחלקה בליווי והסיוע לעולים 24 שעות ביממה כדי שירגישו בבית גם בתקופה המורכבת הזו.

מתחילת הקורונה הגיעו לעיר כ-150 משפחות עולים חדשים אותן ליוותה ומלווה המחלקה. בחודש ספטמבר צפוי להיפתח אולפן חדש ל-65 מבוגרים עולים חדשים, לא כולל ילדים, כחלק מפעילות המחלקה.

נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "גאה שוב שמודיעין מכבים רעות מקבלת את אות רשות קולטת עליה. אין ספק שמחלקת הקליטה עושה לילות כימים על מנת להקל על האתגרים של משפחות העולים גם בשנה האחרונה שהייתה מורכבת במיוחד, לאור ההתמודדות עם נגיף הקורונה. כל משפחה היא עולם ומלואו, קליטת ילדים במוסדות החינוך, סיוע במציאת עבודה, סיוע במילוי טפסים ובתרגום ועוד. נמשיך לעבוד קשה למענם, זו ציונות גרסת 2021."

מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין: "לאחר 25 שנים בתפקיד, מרגש לראות שאפילו בימים טרופים אלו של עידן הקורונה, העיר שלנו ממשיכה בקליטתם של עולים חדשים מרחבי העולם. זוהי גאווה גדולה לתושבי העיר! אנחנו, במחלקת הקליטה, נעשה הכל כדי לעזור בקליטתם והשתלבותם בישראל ובעיקר במודיעין מכבים רעות."

טקס הענקת אות ההוקרהטקס הענקת אות ההוקרה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד