מיפוי ממ''דים במכבים רעות

10/08/2021 ב' אלול תשפ"א

כחלק מהלקחים של מבצע "שומר החומות" החליט אגף ביטחון וחירום לבצע מיפוי ממ"דים במכבים וברעות במטרה לשפר ולייעל את המענה שיינתן לתושבים הנדרשים להגיע למקלטים ציבוריים בשעת חירום, עם הישמע אזעקה.

במסגרת המיפוי יעברו נציגי האגף ו-וועד הרובע בין בתי התושבים וימפו הימצאות ממ"דים. על מנת להקל ולזרז את תהליך המיפוי פרסמה העירייה לתושבי מכבים ורעות סקר ולעדכן האם קיים בביתם ממ"ד תקני. לכניסה לסקר לחצו כאן

כזכור, השכונות מכבים ב', ג' ורעות א' הוקמו לפני שנקבע בחוק ההתגוננות האזרחית כי חלה חובה על התקנת מקלט או מרחב מוגן דירתי (ממ"ד). לאחר מבצע "שומרי החומות" הנחה ראש העיר, חיים ביבס, את אגף ההנדסה בעיריית מודיעין מכבים רעות לטפל בבקשות להיתר בניה לתוספת ממ"ד המאושר על ידי משרד הביטחון בלבד באופן מידי, ולייצר הליך רישוי מקוצר "מסלול ירוק", וזאת במטרה לעודד תושבים להגיש בקשה להיתר ובכך לספק לבני ביתם הגנה מפני איום הטילים. כעת העירייה באמצעות אגף הביטחון תבחן במקביל כיצד להנגיש את המקלטים הציבוריים עבור הציבור שאין בביתו ממ"ד.

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק הביטחון, שלמה פסי: "מבצע "שומר החומות" העלה על סדר היום את הצורך בהנגשת המקלטים הציבוריים במכבים וברעות לטובת התושבים שאין בביתם ממ"ד, זאת לצד יצירת מסלול מקוצר לתושבי מכבים רעות, המעוניינים להתקין בביתם ממ"ד תקני. אני מבקש מתושבי הרובע לענות על הסקר מהר ככל האפשר כך נוכל לייעל ולקדם את עבודת אגף הביטחון בנושא זה."

כיכר מכבים רעותכיכר מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד