עדכון הקמת שכונת מורשת

12/08/2021 ד' אלול תשפ"א

נמשכת ההתקדמות בעבודות להקמת שכונת מורשת, שתמנה 4,204 יחידות דיור. באגף הנדסה בעירייה מדווחים כי תכניות הבינוי והפיתוח מאושרות לכל מתחמי המגורים. עד כה ניתנו היתרי בנייה ל 3058 יחידות דיור שהם כ-73% מסך כל יחידות הדיור.

שאר יחידות הדיור כ-27% אושרו ע"י הוועדה המקומית וממתינות להשלמת דרישות הוועדה היתרי בנייה, (השלמות שבאחריות מגישי הבקשות להיתר). השכונה תאוכלס באופן הדרגתי החל מתחילת שנת 2022, ועל פי הצפי לפחות מחצית מהשכונה תאוכלס עד סוף שנת 2022.

החברה הכלכלית, אשר אחראית על עבודות פיתוח השכונה, מסיימת בימים אלו את עבודות התשתיות התת קרקעיות ומדווחת על סיומן של 95% מעבודות התשתית. באזור המזרחי של השכונה המתהווה, מתבצעות עבודות גמר מתקדמות הכוללות הקמת מדרכות והסדרת צומת.

עוד מתקדמות העבודות בהקמת פארק עם מתקני משחק לרווחת התושבים, כחלק מהקו המנחה של החכ"ל, לדאוג לפיתוח השכונה כולל גינות ופארקים שייפתחו בסביבת בנייני המגורים שיתאכלסו על מנת לספק איכות חיים גבוהה בקרבת הבית.

באזור המערבי של השכונה, מתבצעות גם כן עבודות גמר של הקמת מדרכות, הכנות לתאורת רחוב והקמת פארק. בכבישי הגישה המרכזיים לשכונה, כביש 3 וכביש 27, מתבצעות עבודות גמר מתקדמות של תאורת רחוב, הקמת מדרכות, הכנות לגינון ועוד.
באגף מבני הציבור בעירייה נערכים לתחילת עבודות להקמת מוסדות החינוך של השכונה, שני בתי ספר יסודיים ו-13 גני ילדים וכן, תנועות נוער.

כזכור, כחלק מההכנות לקראת הקמת השכונה ועיצוב האופי שלה קיימה העירייה סקר בקרב התושבים המיועדים של השכונה כדי ללמוד זהותם של דיירי מורשת העתידים ולהיערך בהתאם. בעיקר בא הדבר לידי ביטוי בקביעת מוסדות החינוך ותרבות הפנאי של השכונה וכן הלאה.

אחד מאתרי הפנאי בשכונה יהיה פארק 'חירבת א-שון', הפרויקט הארכיאולוגי המיוחד שמוקם בלב השכונה, בהובלת רשות העתיקות. מתחם זה נמצא בשלבי עבודה מתקדמים כאשר החכ"ל מפתחת בימים אלה שבילי הליכה ובמרכזו גן הבוסתנים, שנמצא לקראת סיום עבודות עפר וניקוז.

בפארק ישולבו מתקני משחק ומדשאות רחבות. העבודות להקמת הפארק צפויות להסתיים לקראת סוף 2022 ולהיפתח יחד עם אכלוס השכונה. הפארק בעל מאפיינים ייחודיים וישלב פיתוח אינטנסיבי הכולל שבילים, שלאורכם עמדות אינטראקטיביות, פינות ישיבה, מסלול ריצה היקפי לצד ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת בית שני ובהם, מקווה טהרה, גת תעשייתית, בית חווה חשמונאי, בית אחוזה קדום, בית בד ועוד.

התכנון שם דגש על נגישות מרבית שתאפשר שימוש למגוון אוכלוסיות. זאת בדומה לגבעת התיתורה שגם היא הונגשה ושודרגה לפני כשלוש שנים, ומושכת תושבים ומבקרים מבית ומחוץ.

חיים ביבס, ראש העיר: " העבודות להקמת שכונת מורשת נמצאות בעיצומן ובמלוא התנופה, וכבר ניתן לראות מספר מתחמים בהם עומדים הבניינים הראשונים. הצפי הוא שבסוף השנה הדיירים הראשונים יוכלו להיכנס לביתם החדש. הנחיתי את גורמי העירייה הרלוונטיים להכין תוכנית אכלוס מקיפה בכל ההיבטים לרבות המותאמות לצרכי התושבים, זאת בהתאם לסקר שביצענו לאחרונה בקרב התושבים הצפויים לגור בשכונה."

"אנחנו נוסיף לעשות את המיטב כדי לקדם את העבודות במטרה שכל דייר ייכנס לביתו החדש לאחר שעבר את כל הבחינות וקיבל את כל ההיתרים הנדרשים. במקביל, אנו שוקדים על תכנון אופייה של השכונה כך שיתאים לתוצאות משאל התושבים. אין לי ספק, שבכך נדייק עוד יותר את השירותים שיינתנו לתושבי השכונה ובהתאם גם רמת השירות ואיכות החיים תהיה גבוהה ביותר."

פארק 'חירבת א-שון'פארק 'חירבת א-שון'


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד