בית לקהילה הגאה בעיר

20/10/2021 י"ד חשון תשפ"ב

בימים אלו התבשרה העירייה על כך שזכתה "בקול הקורא" שהגישה למשרד לשוויון חברתי, להקמת בית לקהילה הגאה בעיר. מדובר בבית הקהילתי הראשון שייתן מענה תחת קורת גג אחת, לקהילה הגאה בכל הגילים, החל מנוער ועד לאזרחים ותיקים.

המקום החדש יקנה תחושת שייכות וביטחון, כמו גם הרגשת נוחות ופתיחות לקהילה הגאה. באגף חברה נוער וצעירים, אשר יהיה גורם עירוני מתכלל במקום, נערכים עתה להקמתו של הבית ובמסגרת זו נערכים באגף לפיתוחן של פעילויות וגיבוש תכנית אסטרטגית להעלאת המודעות לצרכי הקהילה בשיתוף עם המשרד לשוויון חברתי, בחינת צרכים של הקהילה לגילים שונים, ציון ימים מיוחדים כמו יום הגאווה הבינלאומי ויום הסובלנות ועוד.

כמו כן, יירקם שיתוף פעולה ייחודי עם האגף לשירותים חברתיים למיצוי זכויות הלהט"בים בנושאים שונים.

בעירייה מדגישים, כי לא פחות חשוב מכך, תהיה מעורבותה ויוזמתה של הקהילה עצמה, אשר תוכל לצקת תוכן שמעניין וחשוב לה לתוך הבית החדש, ולגבש צרכים ופעולות אשר מהותיים לה בין אם במפגשי חברה, תמיכה, העשרה ועוד. הבית הקהילתי צפוי להיפתח בעוד כחודשיים. ניתן ליצור קשר עם אפרת וואשדי, אגף חברה, נוער וצעירים בכתובת המייל efrat_v@modiin.muni.il

חיים ביבס, ראש העיר: "אני שמח על כך שכעיר אשר מקדמת ערכי פלורליזם ושוויון, אנו זוכים להקים בית לקהילה הגאה בעיר. בכוחות משותפים של העירייה יחד עם הקהילה, נוכל לפעול להעלאת המודעות לצרכי הקהילה, ולא פחות חשוב מכך, לחזק את קשרי הקהילה מבחינה חברתית ורגשית ואני מברך על כך."

שחר מי און, מחזיק תיק הקהילה הגאה: "בשעה טובה, העירייה זכתה בקול הקורא של המשרד לשוויון חברתי. הזדמנות מדהימה ואפילו היסטורית, בקבלת מימון ממשלתי עבור פעילויות לקהילה הגאה בעיר. המרכז ירכז את כל הצרכים לטובת קידום מענים ושירותים שישפרו את חייהן וחייהם של קהילת הלהט"ב. העירייה תקצבה השתתפות משמעותית וחסרת תקדים שתאושר גם בתקציב הקרוב 2022 ותכלול רכז, שיפוץ מבנה ועוד. הצורך המיידי במתן שירותים ייעודיים ברמה המוניצפלית לאוכלוסיות הלהט"ב אשר אינם ניתנים כיום באופן סדיר – אוכלוסיות להט"ב מרגישים פעמים רבות מבודדים מיתר האוכלוסייה, בין אם בשל היותם בארון ובין אם בשל תחושות שונות. לכן, מתן שירותים ייעודיים לאוכלוסיה זו במטרה לגבש קהילת להט"ב מקומית, וחיי קהילה מלאים וחסרי תחושת חריגות. כולנו קהילה אחת חמה ואוהבת".

העיר מודיעין מכבים רעותהעיר מודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד