מתכוננים לחורף

11/11/2021 ז' כסלו תשפ"ב

משבר האקלים ושינויי מזג האוויר בשנים האחרונות, עומד על סדר היום בהיערכות העירייה לקראת החורף הקרב ובא. על פי התחזית, צפויים גשמים חזקים ועוצמתיים מן הרגיל וההיערכות מבוצעת בכוחות משותפים של אגפי העירייה – תשתיות, מבני ציבור ושפ"ע.

בשבועות האחרונים, הגיעה העירייה לישורת האחרונה כאשר הטיפול המרכזי מתמקד בניקוי יסודי של מאות הקולטנים הפרושים ברחבי העיר, שתפקידם לקלוט את מי הנגר של הגשמים. פעילות זו מבוצעת בעיקר על ידי רכבי הטיאוט והשאיבה, על מנת למנוע סתימתם של הקולטנים מהצטברות של עלים ופסולת שעלולים לגרום להצפות.

כמו כן, מנוקים מקומות המועדים לסחף בכבישים ובשולי המדרכות. בנוסף לכל אלו, נבדקה תקינותן של המשאבות הנחוצות לניקוי בזמן החורף והציוד הנדרש עבור צוותי העירייה להיערכות במקרי חירום, כדוגמת חליפות חורף, פנסים, גנראטורים ועוד.

ציוד זה משמש את הצוות כונן החירום אשר תפקידו יהיה לתת מענה במקרה של מפגעים בטיחותיים חמורים במקרה כאשר יש מזג אוויר קשה. זאת לצד, המוקד העירוני הפועל 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע וזמין עבור התושבים לדיווחים על מפגעים במהלך החורף.

כחלק מההיערכות לחורף, אתרים שהיוו בעבר מוקד למקרי סחף והצפות ולטיפול במקרי חירום של סופה טופלו ומטופלים. בין היתר מדובר בגיזום ענפים של עצים וותיקים בשכונות הוותיקות ובמוסדות חינוך העלולים להוות מפגע בטיחותי, בחינת קולטנים ומערכות ניקוז בכבישים ורחובות ברחבי העיר, הכנת ציוד חירום של חשמל ועוד.

בנוסף, בשיתוף עם חברת החשמל מבוצעות עבודות לגיזום עצים, מתחת לקווי מתח ברעות ובמכבים כדי למנוע קצרים שעלולים לקרות מהרוחות. כמו כן, הוחלפו כבלי חשמל תת קרקעיים לטיפול בקצרים והגברת אספקת החשמל והתאורה בלילות, במספר מוקדים בעיר.

גם במוסדות החינוך הונחו בתי הספר לנקות את כלל הגגות והמרזבים ונערך מעקב לקולטנים בגני ילדים ובבתי ספר.

באתרי הבנייה ברחבי העיר הונחו הקבלנים לחזק את הגדרות באתרים. בנוסף, צוותי הפיקוח העירוני עורכים סיורים באתרי בנייה על מנת לאתר ולמנוע מפגעים שונים שעלולים להתרחש כתוצאה מרוחות חזקות במהלך החורף. פיקוח זה ימשיך על ידי המפקחים של מחלקת הפיקוח על הבנייה והפיקוח העירוני, במהלך כל החורף. כמו כן, הונחו הקבלנים בשכונות החדשות ובאתרי הבניה לבדוק את תקינות מערכות הניקוז.

במקרים של מפגעים בטיחותיים במהלך החורף, יש לדווח באופן מיידי למוקד העירוני בטל. 106 או 08-9726020.

מתכוננים לחורףמתכוננים לחורף


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד