בימים ההם בזמן הזה...

25/11/2021 כ"א כסלו תשפ"ב

מוזיאון מורשת החשמונאים נפתח. מוזיאון חדש המעביר את סיפור החשמונאים בחוויה רב חושית ואינטראקטיבית נפתח לציבור הרחב בעיר מודיעין מכבים רעות.

בסביבת מודיעין נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים רבים המעידים על עברה ההיסטורי העשיר והמפואר מהם ניתן ללמוד על קיום חיי תרבות יהודית ענפים, באזור שהיה פעיל מאד לאורך אלפי שנים.

הקמת המוזיאון במרכז העיר יוצרת חיבור בין העיר המודרנית, העכשווית, עם העיר הקדומה ובין חיי המסחר לחיי תרבות עשירים. במוזיאון, שנוצר בשיתוף פעולה של עיריית מודיעין מכבים רעות, רשות העתיקות, משרד ירושלים ומורשת והחברה הממשלתית לתיירות מוצגים יותר מ-150 פריטים עתיקים, המספרים את סיפורו של המקום. פריטים אלה, נחשפו ברחבי מודיעין, חלקם בהשתתפות תושבי העיר ותלמידיה.

כמו כן מוצגת גלוסקמה נושאת כתובת בארמית, כתובה בדיו שחורה, המציינת את השם שמעון בן אלעזר, שם נפוץ בחברה היהודית בימי הבית השני; עיטורי קיר (פרסקו) מבית הכנסת החשמונאי העתיק שעוטרו בדגם דמוי שיש הזהה לעיטור בתי האמידים בעיר העליונה בירושלים, שם התגוררו משפחות הכהונה בימי הבית השני; ושתי חותמות אבן – הראשונה נושאת כתובת בארמית ובה המילה: "חמעה", שפירושה חומץ, והשנייה מעוטרת בדגם צמחי, ובו עלי גפן ואשכולות ענבים שגילף אומן.

מבקרי המוזיאון ייהנו מהדרכה, כניסה לחדר אינטראקטיבי הכולל ארבע הפעלות חווייתיות וכניסה לרייד לצפייה בסרט תלת ממד בחלל קולנוע עתידני גדוש אפקטים היוצרים הרפתקה במנהרת הזמן עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית.

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין:"המשפט 'בימים ההם בזמן הזה' מקבל משמעות אמיתית עם פתיחתו של מוזיאון מורשת החשמונאים, שיהווה גאווה מקומית וארצית, בזרקור הייחודי שהוא נותן לתקופה המסעירה של החשמונאים ועד לעירנו המתפתחת. אני גאה בכך, שרגע לפני חנוכה, נוכל לפתוח את המקום המיוחד הזה שיהיה מוקד משיכה לתושבים ולמבקרים, כאן בשדרה במרכז העיר המתפתח שלנו, לצד מסעדות, פאבים וחנויות שנפתחות גם הן, כדי ליצור מרכז עיר שוקק חיים ומהנה".

שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת ותיירות: "פתיחתו של מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין, מהווה גאווה גדולה. לאחר שנים של עבודת תכנון במסגרת תוכנית אב לתיירות ומורשת אני שמח ונרגש על פתיחה וחנוכת מוזיאון החשמונאים, שיחזיר את מבקריו אלפי שנים אחורה, לחיי תקופת החשמונאים במודיעין הקדומה".

המוזיאון ייקח חלק בשבוע המורשת - חגיגה ישראלית שנתית להיכרות עם המורשת הלאומית שיצוין השנה במהלך חופשת חג החנוכה. שבוע המורשת הינו בהובלת המשרד לירושלים ולמורשת, רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים, הספרייה הלאומית, המועצה לשימור אתרים ויד בן צבי.

רכישת כרטיסים באתר המוזיאון – כאן בקישור

מוזיאון מורשתמוזיאון מורשת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד