המסלול המהיר לממ''דים מתקצר

22/12/2021 י"ח טבת תשפ"ב

השבוע חתמה שרת הפנים איילת שקד, על ההקלות בתהליכי האישור הנחוצים לבניית ממ"ד, אשר יכנסו לתוקפן בתוך 30 יום. בעירייה שמחים על התקנות, אשר משתלבות למעשה במדיניות החדשה שקבעה בחודש אוגוסט האחרון 2021, לפיה יכולים תושבים לקבל "מסלול ירוק" ממינהל ההנדסה, אשר מקצר את הבירוקרטיה להקמת ממ"ד.

בפועל, מדובר על תושבי הרובע מכבים ורעות, שכן מודיעין הינה עיר צעירה בה בכל הדירות ממ"דים או ממ"קים. קיצור הליכי הבירוקרטיה ע"י העירייה, כולל הכנתם מראש של תיקי מידע לתושבים ע"י מינהל ההנדסה כך שההליך שלוקח בממוצע 30 יום התקצר משמעותית. צעד קריטי זה שנעשה כאמור כבר בחודש אוגוסט האחרון במטרה להקל על התושבים בתהליך, מתבטל עתה בעקבות התקנות החדשות שצפויות להיות מאושרות, המעניקות פטור ממידע להיתר ובכך מקצרות עוד יותר את התהליך.

ההחלטה על "המסלול הירוק", שמצמצם חסמים בירוקרטיים על מנת שהתושבים יוכלו להתמגן בצורה מהירה וקלה, הגיעה בעקבות פניות תושבי רובע מכבים-רעות ולאחר מיפוי ממ"דים שערך אגף ביטחון וחירום ברובע, כחלק מהפקות הלקחים של המבצע הצבאי "שומר החומות".

עד כה, לאחר פרסום העירייה על "המסלול הירוק" הגישו מספר קטן של בקשות להקמת ממ"ד בלבד למינהל ההנדסה. בעירייה מקווים כי תושבים נוספים יצטרפו להליך חשוב זה. במינהל ההנדסה מדגישים כי ההליך המקוצר מיועד לדירות קיימות ורק עבור הקמת ממ"דים ולא חדר.

חיים ביבס, ראש העיר: "אני מברך על כך שהמדינה מכירה בצורך השעה למגן את אזרחי ישראל בכלל ואת תושבינו בפרט בתקנות שקובעות הליך מזורז ויעיל שיאפשר הקמת ממ"דים בדירות ובתים שזקוקים לכך. מדיניות זאת מצטרפת להחלטתנו לפני ארבעה חודשים לקצר את התהליך ואני מודה למינהל ההנדסה על ההירתמות לנושא חשוב זה למען התושבים. ראינו במבצע הצבאי האחרון עד כמה הממ"דים מצילי חיים ואני קורא לתושבי רובע מכבים-רעות לקבל את ההיתר ומאחל ימים שקטים ושלא נזדקק לכך."

שלמה פסי, מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק הביטחון: "מבצע "שומר החומות" לפני כחצי שנה, העלה על סדר היום את הצורך ביצירת מסלול מקוצר לתושבי מכבים רעות, המעוניינים להתקין בביתם ממ"ד תקני. בזכות עבודה מהירה ואחראית של מינהל הנדסה הצלחנו לייצר את המסלול המקוצר במטרה לייעל ולקדם את התהליך להקמת המרחבים המוגנים הביתיים."

מכבים רעותמכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד