סקר התחבורה הציבורית

08/06/2022 ט' סיון תשפ"ב

סקר התחבורה הציבורית

הסקר כולל שאלות שונות על מידת שביעות הרצון של התושבים משירותי התחבורה הציבורית, אוטובוסים ורכבות, כמו גם שאלות לבחינת הרגלי הנסיעה של התושבים בחיי היומיום. כך למשל, יתבקשו המשיבים להשיב על תדירות הנסיעות בתחבורה הציבורית, סוג התחבורה בה נוהגים לעשות שימוש, באיזה מספר אוטובוס נוהגים לנסוע ועוד.

שאלות נוספות המופיעות בסקר, הן מידת שביעות הרצון מהמידע לתכנון הנסיעה לפני שימוש בתחבורה הציבורית וכיצד משפיעה הפעלת קו הרכבת החדש לירושלים. כמו כן, בסקר משולבות שאלות בדבר תחזוקת תחנות אוטובוסים ורכבות וכן, נגישות של התחבורה הציבורית ביחס למקום המגורים.

אחת השאלות החשובות והמורכבת יותר היא השאלה הגדולה מה יביא את התושב והתושבת שעונים עליו להשתמש יותר בתחבורה ציבורית במקום ברכב הפרטי? על פי הנתונים שהוצגו לא מכבר בשנתון הסטטיסטי 2022. מהשנתון עולה כי הרכב הפרטי מהווה אמצעי הניידות המרכזי בקרב תושבי העיר.

בסקר ניתן יהיה לסמן פתרונות אשר יכולים להביא לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית כמו: תגבור קווי נסיעה, נגישות תחנות, מסלולים ישירים, הורדת צפיפות באוטובוסים ועוד. אין ספק, כי שאלה חשובה זו תוכל לספק למקבלי ההחלטות תמונת מצב ברורה יותר אודות הצרכים והעדפות תושבי העיר בנושא התחבורה הציבורית.

הסקר כולל גם שאלות דמוגרפיות מגוונות, במטרה ללמוד על מאפייני משק הבית מבחינת אופי השימוש באמצעי תחבורה ודרכי השימוש בה בעיר ומחוצה לה. באגף תכנון אסטרטגי ומחקר, מדגישים כי ההשתתפות בסקר הינה אנונימית וללא שימוש בנתונים העולים ממנו אלא לצרכים מחקריים בלבד, שמסייעים בקבלת החלטות ושדרוג השירות לתושבים.

מילוי הסקר אורך כ-4 דקות בלבד ונעשה באופן נוח ודיגיטלי מכל מקום. כמו בסקרים קודמים, מאמינים בעירייה כי גם בסקר זה שיתוף הציבור יהיה גדול ותושבים רבים יביעו מעורבות ורצון להשתתף בו.

הסקר הסתיים. תודה על השתתפותכם

שלמה פסי, סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה: "זהו סקר חשוב שנועד להפיק מהמשתמשים בתחבורה הציבורית מידע חשוב שייתן לנו את הכלים במטרה למקד את הפעילות ולהשקיע בנושאים שבעדיפות, במטרה לנסות ולשפר את השירות לתושב. ככל שאנחנו יודעים ומעריכים את הנדרש לשפר או לשנות, המידע האותנטי מהשטח קריטי כדי לוודא שמשקיעים את המאמץ והמשאבים לכיוונים הנכונים. אני מזמין את התושבים להקדיש מספר דקות ולמלא את הסקר על מנת להשפיע."

יוסי אביבי, מחזיק תיק אסטרטגיה וחדשנות: "אגף האסטרטגיה של העירייה מבצע מחקר על דפוסי ההתנהגות של התושבים בדרכים. המטרה של המחקר היא מיפוי הצרכים התחבורתיים של תושבי העיר במטרה לייצר תכנית תחבורה חלופית שתוגש למשרד התחבורה, שתעלה בקנה אחד עם צרכי התושבים. נודה לשיתוף פעולה גם אם אינכם משתמשים התחבורה ציבורית היום."


סקר שביעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד