חוגגים ט"ו בשבט בגבעות הדרומיות

15/02/2017 י"ט שבט תשע"ז

קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע, ציינה בשבת האחרונה את ט"ו בשבט, באירוע ענק, עשיר ומגוון, בגבעות הדרומיות של העיר.

תחת הסיסמא ״מודיעין - שומרים על המסדרון האקולוגי של המדינה״, צעדו כחמשת אלפים איש בשבילי הגבעות, ואותתו למקבלי ההחלטות שהמקום היפהפה והערכי הזה, חשוב לציבור, שלא ישלים עם כוונה להרוס אותו, לטובת פיתוח עירוני.

המבקרים הרבים שגדשו את השבילים, נהנו מתחנות הפעלה והסברים, בהובלת חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע, בנושאים כמו הצמחייה המקומית, ההבדל בין בור מים לבאר מים, מהו מסדרון אקולוגי, מהי הסוואה בטבע והצגה בנוסח צ'רלי צ'פלין, בהובלת ילדי הסטודיו של דבי אוליאל.

התחנות של חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע זכו לתגבור מכיתת הרובוטיקה של בי"ס רעים, אשר ריתקו את הקהל ברעיון המקורי שלהם להעברת צבים מאזורים המיועדים לבנייה בעיר, ורתימת הטכנולוגיה לטובת שמירה על הטבע.

אירוע ט''ו בשבט בגבעות הדרומיותאירוע ט''ו בשבט בגבעות הדרומיות

כחלק ממדיניותה של החברה להגנת הטבע לעודד מעורבות ציבור, ניתנה במה לקבוצות של תושבים, הפעילים בתחומים שונים של שמירת טבע בעיר:

קבוצת נאמני אילנות – אשר השיקו ביחד עם היחידה הסביבתית של העירייה את הפרויקט שלהם: מיפוי כל עצי הפרי בעיר.

קבוצת ניטור פרפרים – אשר הזמינה את התושבים להצטרף לתוכנית העשרה בנושא מעקב ותיעוד הפרפרים באתרי הטבע העירוני של מודיעין מכבים רעות.

מצמיחים לדורות – קבוצת גמלאים הפועלת בשיתוף מפג"ש והחברה להגנת הטבע, בה מקבלים המשתתפים העשרה בנושאי טבע עירוני, ואת הידע הם מעבירים הלאה ע"י התנדבות בגני הילדים ברחבי העיר.

קבוצת פעילי טבע עירוני – הפותחת תכנית העשרה לתושבים המעוניינים להכיר טוב יותר ולפעול למען שימור אתרי הטבע בעיר.

קבוצת תושבים משפיעים במודיעין – אשר תומכת בשימור השטחים הפתוחים של העיר, כחלק מהמסדרון האקולוגי של המדינה, ופועלת למען הקמת גן לאומי בגבעות הדרומיות.

את האירוע חתמה פעילות במתחם המרכזי, שתופעל ע"י ילדי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע, וכללה פינות יצירה, הכנת פיתות על הסאג' ותה צמחים.

מנהלת קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבע, אביטל יוגב: "מזג האוויר המושלם, פריחת הכלניות, העיריות והשקדיות, שנמצאת בשיאה, עמדו לצידם של כל אותם אלפים שהגיעו וביקשו רק דבר אחד: שהגבעות הדרומיות של מודיעין יישארו אזור טבע קסום גם לילדינו ולילדי ילדינו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד