משחקים וזוכרים – סטריטבול 2018

07/11/2018 כ"ט חשון תשע"ט


מאות שחקנים ושחקניות חובבים מילאו בשישי 26.12.18, את מגרשי הכדורסל של תיכון מכבים רעות ולקחו חלק באירוע הסטריטבול המסורתי לזכרו של סמ"ר עוז צמח ז"ל, בן העיר, שנפל במלחמת לבנון השנייה.

יותר מ-350 שחקנים ושחקניות בגילאי 9 ומעלה, לקחו חלק בטורניר והתחרו על התואר אלופי מודיעין מכבים רעות בכדורסל 3 על 3. לצד הטורניר הוקם מתחם פעילות, תחרות קליעה, שולחנות משחק והגרלות נושאות פרסים, שהפכו את האירוע להפנינג ספורטיבי לכל המשפחה.

את האירוע מארגן אגף הספורט בעמותת סחלבים וכמידי שנה מתייצב שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון הכדורסל עוצמה מודיעין יחד עם צוות המאמנים של עוצמה, שלחלקם היכרות עבר עם עוז, כדי לשפוט ולהוביל את הצד המקצועי של התחרות.

תושבים רבים, הגיעו לצפות, ליהנות ולתת כבוד לסמ"ר עוז צמח ז"ל שנפל בקרב גבורה בעינתא-בינת ג’בל בדרום לבנון וקיבל צל"ש אלוף פיקוד הצפון לאחר מותו. בין היתר כיבדו בנוכחותם גם מ"מ ראש העיר ויו"ר עמותת סלבים שלמה פסי, סגן ראש העיר, מויש לוי, חבר מועצת העיר מחזיק תיק מורשת, שמעון גואטה, מנכ"ל עמותת סחלבים, מיקי בר קשנ"ר תא"ל גיא חסון וכן מפקדים ולוחמים בעבר ובהווה.

סטריטבול לזכרו של עוז צמח. צילום: חורחה נובומינסקיסטריטבול לזכרו של עוז צמח. צילום: חורחה נובומינסקי

המנצחים בקטגוריות השונות הוכתרו בטקס סיום מרגש בהשתתפות הוריו של עוז ז"ל, חיים ואלישבע צמח, יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר ותא"ל במיל', ירמי אולמרט, ומנהל אגף הספורט, חנן דנציגר, שהעניקו מדליות למקומות הראשונים ומדליות השתתפות לשחקנים שלקחו חלק במפעל הנצחה חשוב זה.

אביו של עוז, חיים צמח: "לנו כמשפחה האירוע הזה משמעותי ומביא לידי ביטוי את ההוקרה וההערכה לעוז. זה מחזק אותנו ונותן את הכוחות להתמודד עם האובדן והחוסר. אני שמח לראות את המשתתפים שמגיעים להתחרות ברצינות באירוע הספורטיבי והערכי הזה שמתקיים ברגישות ובמקצועיות ראויה להערכה ולהוקרה ועל כך תודתי למארגנים, לתומכים ולמשתתפים."

מנכ"ל עמותת סחלבים, מיקי בר: "אירוע הסטריטבול המוקדש זו השנה ה-13 ברציפות לזכרו של בן העיר, סמ"ר עוז צמח ז"ל שנפל בקרב גבוה ומופת במהלך מלחמת לבנון השנייה, הוא אירוע חשוב המשלב ערכים של ספורט ומורשת. האירוע שהיה מוצלח מאוד משך אליו גם השנה מאות משתתפים ואנו נמשיך לקיים אותו כמורשת לדורות הבאים."

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין: "הסתיים עוד טורניר סטריטבול מוצלח, בו שלבנו כדורסל, הנאה והנצחה. אני מבקש להודות לכל הצוות ולמאמנים של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, שהיו שותפים בהכנה של הטורניר, והיו לי לעזר רב באירוע עצמו. תודה גם לנותני החסות שלנו, ובהם מרכז עצמה, נאפיס חולון,
ולחם ארז."

קטגוריהמקום ראשוןמקום שני
קטגוריהקט סל במקום ראשוןאחי שמאחימקום שניווינרס
קטגוריהקט סל אמקום ראשוןהנגרים של עוצמהמקום שניהסווישים
קטגוריהילדים במקום ראשוןהאריות האדומיםמקום שניאין שם
קטגוריהילדים אמקום ראשוןגיים אוברמקום שניבול סטאר
קטגוריהנערים במקום ראשוןנס קאוורלימקום שניקוקי גאנג
קטגוריהנוערמקום ראשוןאגדות מחוזיתמקום שנישומן טראנס
קטגוריהבוגריםמקום ראשוןטוקיומקום שנישוטגן שינדלר
קטגוריהקט סל בנותמקום ראשוןצ'יפסיםמקום שנימעורבבות
קטגוריהילדותמקום ראשוןפאייטרסמקום שנימיני אן בי איי
קטגוריהנערותמקום ראשוןווי קנט דו איטמקום שנידה אולסטארס אנד יעל

מידע על עוז צמח:

עוז, בנם של אלישבע וחיים צמח ואחיהם של יוסי, אורן, יפעת ושני, היה אדם שאהב לתת מעצמו לאחרים בכל מצב וללא תנאי – "מלח הארץ" במלוא מובנה של המילה, למד בבית הספר היסודי "רעים" בישוב, המשיך בחטיבת הביניים "מור" וסיים בתיכון "מכבים רעות" בהצטיינות במגמת ביוטכנולוגיה. עוז היה נחוש לשרת בקרבי, ולתרום מיכולתו ומכישוריו למדינת ישראל.

הוא התגייס לצה"ל ושובץ בחיל השריון, בגדוד 53 של חטיבה 188, שם זכה עוז להערכה רבה מצד מפקדיו, פקודיו וחבריו ליחידה, בשל אישיותו והסגנון המיוחד בו מילא את תפקידו. עוז נפל בקרב בעינתא-בינת ג’בל בדרום לבנון ביום שבת, י"ח באב תשס"ו, 12 אוגוסט 2006, עת פיקד על צוות טנק הבחין במצוקת צוות טנק שכן, נטל יוזמה לחילוצו. הטנק הפגוע על צוותו חולץ על ידי הצוות של עוז.

לאחר סיום פעולת החילוץ הטנק של עוז וצוותו ספג פגיעה ישירה רבת עוצמה ועוז ושלושת חבריו, הטען-קשר הרן לב, התותחן ינון ניסן והנהג דן ברוייר נהרגו במקום. המשימה האחרונה בחייו הוקדשה להצלת חיים תוך גילוי עוז, אומץ לב וגבורה הראויים להערכה. כל זאת תחת אש אויב מאסיבית באור יום. על פעולה זו הוענק לעוז צל"ש אלוף פיקוד הצפון.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד