חנוכה עם בתים מדליקים

12/12/2018 ד' טבת תשע"ט

יותר מ-500 תושבים לקחו חלק בתחילת השבוע, בנר השני והשלישי של חנוכה, באירוע הקהילתי "בתים מדליקים". כל המשתתפים הדליקו יחד נרות חנוכה ונהנו מפעילויות מגוונות ברוח החג.

20 משפחות וקהילות פתחו השבוע את בתיהן לאירוח ולפעילות ברוח החג. על פי נתוני מחלקת קהילה בעמותת סחלבים, יותר מ-500 תושבים התארחו אצלם, לקחו חלק בפעילויות השונות ונהנו ממפגשים קהילתיים בין חברים ותיקים וחדשים.

בתים פתוחים התקיימו בכל רחבי העיר ומשכו אליהם לא רק תושבים אלא גם את חברי המועצה אלעד שמעונוביץ, שמעון גואטה ועמיחי זליג וכן את מנכ"ל עמותת סחלבים, מיקי בר שהגיעו להתארח בבתים השונים ולקחת חלק בפעילות הקהילתית

בין הפעילויות, שהתפרסו על פני יומיים: הנהגת ההורים של בית ספר כרמים קיימו שמונה בתים מדליקים בהם אירחו את כל תלמידי שכבת ג' של בית הספר. בנות גרעין "נחלת שי" העבירו פעילויות לילדים בבתי המשפחות המארחות עם מגוון משחקים ברוח חג החנוכה.

בתים מדליקים במשפחת כהןבתים מדליקים במשפחת כהן

חברי הקהילה הישראלית במוריה קיימו סיור עששיות להורים וילדים אל בית הכנסת החשמונאי העתיק, (אום אל עומדן) ושם קיימו תחרות טריוויה בין המשפחות. לקינוח הדליקו נר שני של חנוכה ואכלו סופגניות מתוקות.

בין כל המשפחות שפתחו השנה את בתיהן, הייתה משפחת טרטמן סלי, של חברת הכנסת לשעבר, אסתירנה (הילי) טרטמן. שם, לאחר הדלקת נר שלישי, העביר אלי רוזנברג הרצאה בנושא אהבה.
בבית משפחת כהן שבמכבים, מיד לאחר הדלקת הנרות, האזינו האורחים להרצאה של מנחת ההורים, אילנה כהנא, בנושא "גבול הוא מתנה" במהלכה למדו המשתתפים על למה ואיך להכניס לביתם סדר וגבולות איפה שבאמת חשוב.

משפחת כהן במשואה הפיצה אור ברחוב נחל שניר כשקיימה בית מדליק אשר אירח את כל משפחות הרחוב והפגישה בין השכנים, המשתתפים הדליקו יחד נרות ושרו שירי חנוכה ושירים ישראלים בהנחיית תחיה ויואל רודובסקי מ"הבית המוזיקלי במודיעין".

חבר מועצת העיר ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ: "בתים מדליקים הפך בשנים האחרונות למסורת עירונית מיוחדת בחג החנוכה, המחברת בין קהילות ותושבים בעיר כמו קיבוץ קטן למרות שאנחנו כבר עיר גדולה. אני רוצה להודות למחלקת הקהילה בעמותת סחלבים ולכל התושבים המארחים שפתחו את ביתם וליבם ואירחו את תושבי העיר לפעילות חגיגית וחברתית מיוחדת ושמחה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד