יריד מידע לעולים החדשים

17/01/2019 י"א שבט תשע"ט

ביום שלישי 8.1.19 התקיים יריד מידע במרכז לעולה במודיעין מכבים רעות . מטרת היריד הייתה לספק מידע מועיל לעולים חדשים, באשר לזכויותיהם בשנתם הראשונה בישראל, ולתת להם מידע על אפשרויות שונות ומגוונות של עבודה. מרבית המשתתפים ביריד היו כ-110 עולים חדשים, אשר לומדים עברית בימים אלו באולפן ונמצאים בשנתם הראשונה בארץ. במסגרת היריד הוצעו לעולים פינות יעוץ בנושאים רבים ומגוונים כמו למשל, יעוץ לרכישת השכלה, הקמת עסק ביזמות, יעוץ תעסוקתי ושאלות כלליות על נושאי קליטה.

את האירוע הוביל משרד הקליטה ונטלו בו חלק מנהל הסטודנטים, יזמות, מעוף, ומחלקת קליטה באגף לשירותים חברתיים בעירייה. באירוע נשאו דברים ובירכו נחמיה חתוכה , מנהל מחוז תל אביב והמרכז של משרד הקליטה, מאיר יחיאלי, מנהל מרחב פתח תקוה והשפלה של משרד הקליטה, רינה הררי, סגנית מנהל הלשכה ויועצת תחום תעסוקה ויזמות במרחב של משרד הקליטה ורוזיטה ברלין ,מנהלת מחלקת הקליטה בעירייה. כולם, הדגישו בפני העולים כי כלל הארגונים עומדים לרשותם, על מנת לסייע להם בקליטתם המוצלחת במדינת ישראל.

יריד מידע לעולים החדשיםיריד מידע לעולים החדשים

נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "עולים חדשים למעשה עברו שתי החלטות גורליות, הראשונה, לקום ולעזוב את המוכר והידוע ולעבור לארץ זרה והשנייה היא ההחלטה דווקא לעלות לישראל ולא למקום אחר בעולם. מהרגע שהם כאן, זו חובתנו המוסרית לדאוג להקל על קליטתם בישראל. שלושה דברים חשובים יש בקליטה: שפה, תעסוקה ותרבות. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במחלקת הקליטה, ויריד התעסוקה הזה חיוני הן לעולים החדשים והן לנו עיר קולטת עלייה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד