יום רעיונאות לגיל השלישי

17/01/2019 י"א שבט תשע"ט

ביום שלישי, 8.1.19, קיימה העירייה, בשיתוף עם עמותת סחלבים יום רעיונאות לגיל המבוגר בהשתתפות נציגים מהעירייה, משרדי ממשלה, קופות חולים, ביטוח לאומי ועוד, במטרה לגבש בסיס לכתיבת תכנית אסטרטגית לאוכלוסייה זו במודיעין מכבים רעות.

כידוע, אוכלוסיית הגיל השלישי הולכת ותופסת נפח משמעותי ככל שתוחלת החיים עולה כאשר כבר היום בישראל גברים חיים בממוצע 80.1 שנים ואילו נשים 84.1, יותר מאשר הממוצע במדינות הOECD-. בעיר מודיעין מכבים רעות מתגוררים כיום 10,746 מבוגרים בגילאי 60 ומעלה כאשר מספר זה עולה משנה לשנה.

לאור נתונים אלו, ומתוך הראייה בחשיבות המענה המקצועי לתושבי העיר המבוגרים, החליטה הנהלת העירייה להיערך לקראת כתיבת תכנית אסטרטגית לגיל המבוגר במודיעין מכבים רעות במטרה ליצור הזדמנויות לחיים בריאים, בטוחים ומשמעותיים לאוכלוסייה זו. זאת תוך ראיה פתוחה ורחבה הן בנושאי הזקנה וההזדקנות והן בהיערכות לצרכיה.

יום עיון לרעיונאות לגיל השלישייום עיון לרעיונאות לגיל השלישי

היום נערך במעמד סגן ראש העיר ומחזיק תיק האזרחים הוותיקים, מויש לוי, מ"מ ראש העיר, שלמה פסי, שיזם את האירוע ומנכ"ל העירייה, יורם כרמון.

לאחר דברי פתיחה התחלקו המשתתפים לקבוצות חשיבה כאשר כל קבוצה עסקה בתחום אחר המשפיע על חיים של הגיל השלישי בעיר: בריאות, בטחון אישי, פנאי, תחבורה וניידות, מיצוי זכויות והנגשת מידע ותעסוקה. בכל אחת מהקבוצות השתתפו אנשי מקצוע מתחומים שונים אשר העלו סוגיות, אתגרים ופתרונות אפשריים.

כמו כן, לכנס קדמו קבוצות מיקוד עם תושבים מהגיל המבוגר שכללה מדגם מייצג של 15 מבוגרים מתושבי העיר במטרה להעלות צרכים מה"שטח" ולחשוב על פתרונות אפשריים מצידם.

מויש לוי, מחזיק תיק האזרחים הוותיקים: "אני שמח מאוד על התהליך החשוב בו התחלנו, של תכנון אסטרטגי עירוני לגיל השלישי. בחינת הנתונים הדמוגרפיים של העיר מצביעה על חשיבות הטיפול בנושא שצריך לקבל עדיפות בתכנון סדר היום העירוני. אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך ארוך, שלאחר שלב התכנון נעבור לשלב היישום. הכל לטובת התושבים שהגיעו לגיל השלישי".

במהלך התקופה הקרובה ייבחנו בעירייה את התוצרים שעלו מקבוצות החשיבה הן של אנשי המקצוע והן של התושבים ואלו יהוו בסיס לכתיבת התכנית האסטרטגית.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד