''בית אקדם'' בבית נשיא המדינה

31/03/2019 כ"ד אדר ב תשע"ט

ביום ראשון, 24.3.19, נערך טקס לציון יום המודעות הבינ"ל לאוטיזם בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות נציגי "בית אקדם".

זו הפעם הראשונה בה מציינים בישראל את היום בטקס רשמי. האירוע הינו יוזמה של משרד הבריאות בשיתוף עם מספר עמותות העוסקות בתחום האוטיזם, בהן גם "בית אקדם" מרכז שילוב קהילתי לאוכלוסייה שעל הרצף האוטיסטי במודיעין מכבים רעות.

הטקס נערך כחלק מהרצון לעורר את תשומת הלב בישראל ליום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, שיחול ב-2 באפריל, המועד הבינלאומי שהוכר על ידי האו"ם, ונועד לקידום ההסברה והמודעות לאוטיזם, לטיפול בו ולהגברת המודעות לאנשים עם אוטיזם.

באירוע עצמו לנציגי "בית אקדם" היה תפקיד מרכזי, כאשר נציגי בית אקדם, אמנון הרשושנים, נציג הוועד המנהל של אקדם, ינקי צור, מנכ"ל בית אקדם ומרים כלי ונירה לייפר, מהנהלת בית אקדם הציגו בפני הנוכחים ובראשם הנשיא ריבלין מיצג מציאות מדומה המדמה את עולמו החושי הרגיש של אוטיסט.

יום המודעות לאוטיזם. צילום חיים צח לע''מיום המודעות לאוטיזם. צילום חיים צח לע''מ

בנוסף הופעל דוכן עם קסדת "מציאות מדומה" אשר המחישה בצורה טובה יותר את עולמו של האוטיסט. בין המשתתפים שזכו לחוות את המציאות המדומה היה פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

את עיריית מודיעין מכבים רעות ייצגו בטקס מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג ומנהלת מחלקת החינוך המיוחד, רחל שילון.

"בית אקדם" יזם, בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים, ערב אמנים על הרצף שיתקיים ביום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, (2.4.19). ערב זה נועד לאפשר לציבור הרחב להתוודע לאוטיזם, מתוך מטרה לקבל ולהכיל אוכלוסייה זו בקהילה. הערב יתקיים בבית יד לבנים בהשתפות מקהלת ביה"ס דורות, מוזיקאים וסטודנטים לאמנות והעיתונאיות חגית רון רבינוביץ' וליהיא לפיד בסיפור אישי.

הציבור מוזמן, הכניסה חופשית, מותנית בהרשמה מראש בטלפון 074-7048417.

לחצו כאן למידע נוסף על בית אקדם מודיעין מכבים רעות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד