קולטים אורחים מאסטוניה

02/05/2019 כ"ז ניסן תשע"ט

החודש אירחה מחלקת הקליטה של העירייה משלחת של שמונה מנהלות בתי ספר מטאלין, בירת אסטוניה. המשלחת שהגיעה למודיעין מכבים רעות הייתה חלק מתוך קבוצה גדולה יותר שהגיעה לישראל ל"למידת רעים".

מטרת הקבוצה שהגיע לעיר הייתה לימוד שילוב של תרבויות שונות בתוך מסגרת חינוכית. בין השאר למדו המנהלות המתארחות על השיטה שבה מלמדים את השפה העברית לעולים חדשים באולפן כאשר הדגש היה שילוב של עולים חדשים ממדינות שונות. כמו כן ביקרו חברי במשלחת בבית ספר יחד ולמדו על הייחודיות של בית הספר.

רוזיטה ברלין עם המשלחת מאסטוניהרוזיטה ברלין עם המשלחת מאסטוניה

מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, ציינה כי חברות המשלחת התעניינו מאד בתהליך ולא הפסיקו לשאול שאלות. המנהלות סיפרו על עבודתן במסגרת לימוד שפה והקשיים שבהם הן נתקלות במדינתם.

בהמשך שמעו חברות המשלחת הרצאה מפי ברלין שפירטה על לימוד השפה העברית באולפן לעולים חדשים בפרט ולקליטת העלייה ככלל. בדבריה הדגישה ברלין על נושא שילוב והדרכת העולים החדשים בארץ וזאת מאחר וישנם פערי התרבות הגדולים.

תושבת העיר, מדלן קנציפר, אשר עזרה בארגון המפגש בין המשלחת למחלקת קליטה הוסיפה כי אסטוניה נחשבת לאחת המדינות המובילות באירופה בתחום החינוך וסיפרה כי מידי שנה יוצאות מאסטוניה משלחות מסוג זה למדינות שונות בכדי ללמוד וליישם שיטות לימוד שונות ומתקדמות. בסוף האירוח הודו האורחות האסטוניות למארחים על קבלת הפנים החמה ועל המידע שקיבלו בעיר וציינו כי יפעלו לממש אותו באסטוניה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד