דירות הכשרה לצעירים על הרצף האוטיסטי

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

טקס לחנוכת הדירות הראשונות במודיעין מכבים רעות, לצעירים על הרצף האוטיסטי, התקיים במעמד ראש העיר, חיים ביבס ובהשתתפות הדיירים ובני משפחותיהם, נציגי האגף לשירותים חברתיים ונציגי "אקדם". בקרוב תיפתח דירה נוספת, וזוהי רק ההתחלה.

ביום שלישי 27.8.19, נפתחו שתי דירות (דירה לבנים ודירה לבנות) עבור צעירים וצעירות על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה.

פתיחת הדירות היא תוצאה של פניית הורים מעמותת "אקדם" לאגף לשירותים חברתיים. במאמץ מרוכז פעלו כל הגורמים ואיתרו את המענה המתאים ביותר- דירות הכשרה לחיים של "מכינת דרור", שמופעלות על ידי עמותת "גוונים" הארצית, המוכרת ע"י משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

מטרת התוכנית היא לאפשר לצעירים על הרצף האוטיסטי לקבל הדרכה ולרכוש מיומנויות הנדרשות לצורך חיים עצמאיים בקהילה. לאחר תקופת ההכשרה הצעירים ימשיכו לנהל אורח חיים עצמאי, ככל צעיר אחר.

במסגרת תהליך האיתור ודחיפה משמעותית של צוות "בית אקדם" הפועל בהתנדבות לשם פיתוח מענים הטובים ביותר עבור ילדיהם. בחן האגף לשירותים חברתיים מספר עמותות ופתרונות אפשריים והחליט שהמודל והמאפיינים שמציעה עמותת "גוונים" הוא המודל הנכון והרצוי בעיר. מודל שמכיל ומקבל את שילוב בעלי הצרכים המיוחדים בקהילה.

בטקס הפתיחה אליו הגיע ראש העיר, חיים ביבס, סיפרו הצעירות והצעירים על ההתרגשות של לגור יחד עם חברים, סיפרו על סדר היום שלהם והציגו את לוח התורניות של הדירה וכן הפתיעו את הנוכחים כאשר ניגנו בפניהם שירים.

חנוכת דירות דרור לצעירים על הרצף האוטיסטיחנוכת דירות דרור לצעירים על הרצף האוטיסטי

ביבס הודה למארחיו על קבלת הפנים ואמר כי לראות את השותפויות של הצעירים, שהם ילדים שגדלו בעיר ומצאו דירה בעיר מחמם את הלב: "אחד הדברים החשובים לנו כרשות זה להשקיע בכולם אבל בייחוד בקהילה עם הצרכים המיוחדים. הפרויקט שאתם חלק מרכזי ממנו הוא מדהים ועושה טוב לעיר ולתושבים כי החיבוק שלכם שווה לנו הרבה".

נציגת ההורים סיפרה לנוכחים כי דירה זו היא למעשה הגשמת חלום: "העובדה כי מאפשרים לילדים שלנו חיים עצמאיים פה קרוב אלינו זו פריצת דרך להשתלבות בחברה ואני מודה לכל מי שעזר לנו להגשים את החלום."

ראש צוות נכויות באגף לשירותים חברתיים, ענת נהור, ציינה כי כחלק מרצף השירותים עבור אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בעיר, נפתח מערך דירות הכשרה של תכנית דרור המיועדת לצעירים גבוהים על הרצף האוטיסטי.

עוד הוסיפה נהור כי במהלך השנה מתוכננים להיפתח בעיר בית לחיים לצעירים בתפקודים נמוכים יותר, בהפעלת אלו"ט ודירות נוספות לצעירים עם מוגבלויות שונות בהפעלת עמותת יזמ"ה. מערכי דיור אלו יתווספו למערך הדיור של "ניצן" הפועל בעיר וכולל תשע דירות.

בנוסף מתוכנן להיפתח בעיר, במהלך השנה הקרובה, מרכז תעסוקה רב נכותי שיספק פתרון תעסוקתי לאוכלוסייה הזקוקה לו בתוך העיר.

המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב: "האגף לשירותים חברתיים פועל למציאת הפתרונות מיטביים עירוניים עבור צעירים עם צרכים מיוחדים, מתוך תפיסה הרואה ערך עליון בשילוב מלא בתוך הקהילה ומתן כלים עבור הצעירים המתחילים את חייהם העצמאיים."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד