הרחבת המענה למשפחות מיוחדות

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

המערך לשירותים חברתיים מרחיב את המענים העירוניים עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, כאשר חודש ספטמבר כולל שלל פעילויות החל מהנגשת ומיצוי זכויות, דרך פעילויות לבני המשפחה וכלה בשילוב נציגי המשפחות בכל הפעילות העירונית.

בהובלת המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב, מבצע האגף פעילות שוטפת להנגשת המידע בנוגע לזכויות לבני המשפחה לצורך מיצוי זכויות בעיר ובמדינה. במסגרת זו יוזם האגף ערבי הסברה עירוניים בנושא מיצוי זכויות.

ביום שני 23.9.19 בשעה 20:00 יתקיים כנס זכויות להורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בשיתוף המרכז הרב תחומי. ייחודו של הכנס טמון בעובדה שישתתפו בו כל נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים למשפחות עם צרכים מיוחדים: ביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד החינוך והשירותים החברתיים.

בערב זה יוכלו המשתתפים להאזין להרצאות בסגנון TED על הנושאים שהכי חשובים להם. המפגש יתקיים בשני מושבים האחד למשפחות לילדים עד גיל 18 והשני למשפחות של בוגרים מעל גיל 18. כנסים דומים יתקיימו בחודשים הקרובים לקהלי נוספים לקהלי יעד נוספים. הכנס ללא עלות אך מחייב רישום מראש. לחצו כאן להרשמה.

כמו כן השבוע התקיימה שעת סיפור למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, עם המספרת עינת חרוש שתרמה את הפעילות והנחתה אותה באהבה ובאופן שאפשר לכל ילד וילדה להרגיש חלק. את הרעיון יזמו ההורים הפעילים של המרכז למשפחה של האגף לשירותים חברתיים והוא יצא לפועל בזכות התגייסות של רשת הספריות העירונית.

צוות האגף לשירותים חברתיים בערב ''ספיישל נייט''צוות האגף לשירותים חברתיים בערב ''ספיישל נייט''

בנוסף, לקראת השנה החדשה, בשיתוף פעולה של העמותות העירונית (אקדם אקים ואילן) והבריכה העירונית, התקיים "ספיישל נייט"- ערב הפוגה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים שנועד לשים את ההורים במרכז. עשרות הורים נהנו מערב שכלל טיפולים הוליסטים, שהופעלו ע"י עמותת פעול"ה, מופע קומי של תאטרון בסלון, כיבוד שנתרם ע"י קפה רומי ועמדת שייקים מפנקת.

יצוין כי בעקבות מפגש של טאוב עם מנהיגות ההורים המיוחדים בעיר ובהתאם לבקשתו אישרה מועצת העיר את מינוי הורים מיוחדים כחברים בכל הוועדות העירוניות וזאת על מנת שקולן של המשפחות המיוחדות יישמע בכל התחומים העירוניים החל מהחינוך, דרך תחבורה וכלה בתרבות.

המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב: "המהלכים האחרונים, שמוביל האגף הן במיצוי זכויות הן במענה למשפחות ובעיקר בשילוב ההורים והמשפחות המיוחדות כחלק אינטגרלי במערך קבלת ההחלטות העירוני הינם הדרך המיטבית למתן מענה אפקטיבי ללקוחות האגף מתוך שילוב של העצמה ומתן כלים להתמודדות. אנחנו בדרך הנכונה ויש לנו עוד הרבה נושאים להשיג ואני סמוך ובטוח שנגיע אליהם."


צילום שער: לאה גולדברגר



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד