כדאי לדעת: תשלומי הורים

09/10/2012 כ"ג תשרי תשע"ג

מינהל החינוך של עיריית מודיעין, מכבים-רעות העביר ערב פתיחת שנת הלימודים לבתי הספר ולגננות תזכורת בנוגע לחוזר מנכ"ל משרד החינוך העוסק בנהלים לתשלומי הורים.

בישיבה שקיימו סגן ראש העיר מויש לוי וראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, עם הנהגת ההורים העירונית ערב פתיחת שנת הלימודים הובהרה הנחייה זו עם ההורים.

בישיבה נקבע כי העירייה תפרסם את טבלת תשלומי ההורים המותרת לגבייה בחלוקה לפי כיתות במוסדות החינוך כאשר ההנחיה כוללת את כל מוסדות החינוך העירוניים מגני הילדים ועד לבתי הספר העל-יסודיים.

בעירייה רואים חשיבות רבה לעדכון ויידוע ההורים על הגבלות תשלומי הורים למוסדות החינוך. בין היתר בישיבה נקבע כי העירייה תעביר למנהלי בתי הספר העירוניים, לגננות ולוועדי ההורים בגנים, הנחיות בנושא ניהול תקין של חשבונות הבנק של המוסד החינוכי ושל ועד ההורים.

בנוסף ההורים יקבלו פירוט מלא של הכסף שבית הספר או הגן מקבל הן מהעירייה והן מההורים ולאן הוא מועבר וזאת על מנת ליצור שקיפות בכדי שההורים יידעו מה נעשה עם הכסף. כמו כן מנהלי המוסדות יעבירו דיווח לעירייה על סכומי הגבייה מההורים ולמה הם מיועדים.

כידוע, השנה החל מהלך למעבר של בתי הספר היסודיים בעיר לניהול עצמי. החל מהשנה יקבלו בהדרגה מנהלות ומנהלי בתי הספר היסודיים בעיר את הזכות לניהול עצמי של המוסד בראשו הם עומדים. מהלך זה יאפשר לכל אחד מבתי הספר לפעול כארגון אוטונומי הן בהיבט הפדגוגי, הן בהיבט הארגוני והן בהיבט הכלכלי כאשר המנהל יהיה הגורם שיקבע את אופן ניהול המשאבים הפדגוגיים והכלכליים של בית הספר בלווי של ועדה מלווה המורכבת מנציגי משרד החינוך, מינהל החינוך, נציגים מצוות ביה"ס ונציג הנהגת ההורים. מחלקת הגזברות של העירייה מלווה את בתי הספר בכל הקשור לנושא הפיננסי ומפקחת עליו.

לחצו כאן לאתר משרד החינוך - נוהל תשלומי הורים – תשע"ג





פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד