תוכנית התקשוב העירונית נמשכת

08/11/2012 כ"ג חשון תשע"ג

עיריית מודיעין מכבים-רעות משלימה בימים אלה הצטיידות של יותר מ - 360 מחשבים ב-14 בתי ספר וב-72 גני החובה העירוניים, זאת בנוסף להתקנתם של 200 מקרנים בכל כיתות האם בחטיבות העליונות, זאת במסגרת השקעה חסרת תקדים של 3.5 מיליון שקלים.

במסגרת התוכנית הוקמו בשלושה בתי ספר יסודיים מעבדות מחשבים חדישות: בי"ס ממלכתי דתי אריאל ושני בתי הספר היסודיים אבני חן והכרמים. בשבעה בתי ספר שודרגו מעבדות המחשבים כאשר לכל בית ספר נרכשו 21 מחשבים חדשים: ניצנים, קשת, עמית, משואת נריה, האלה, עידנים והדמוקרטי. כמו כן ארבע מעבדות נוספות ישודרגו בארבעה בתי ספר על יסודיים: תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, תיכון מכבים-רעות, אולפנת אורות מודיעין והישיבה התיכונית.

בנוסף, העירייה תחל בימים אלה בהתקנת מחשב בכל אחד מ-72 גני החובה בעיר ובהם גני החינוך המיוחד. מטרת מיזם זה היא להגיע ללמידה והוראה בסביבה מתוקשבת בכל גני החובה, שימוש בפורטל תוכן מותאם גנים, ובהמשך השתלמות להכשרת גננות לעבודה מתוקשבת שתביא להקמת אתר אינטרנטי לכל גן במסגרת פורטל גנים עירוני.

כיתה חכמה בית ספר האלהכיתה חכמה בית ספר האלה

בבתיה"ס העל יסודיים העירייה מציידת בימים אלה את כל החטיבות העליונות במקרנים לכל כיתת אם המשודרגות לכיתות 'חכמות'. ההצטיידות כוללת כ-200 מקרנים חדשים, לוחות אינטראקטיביים ועגלות טעינה עם מחשבים ניידים לטובת ההוראה בכתות. כמו כן, מערך התמיכה הטכנית בבתיה"ס מתוגבר עבור צוות ההוראה.

כזכור בשנת 2011 הנחה ראש העיר חיים ביבס על תחילת יישומה של תוכנית לתקשוב כל בתי הספר העירוניים. התוכנית היא רב שנתית במימון משותף של העירייה, מפעל הפיס ומשרד החינוך.
מטרת התוכנית היא העצמת למידה והוראה בסביבה מתוקשבת, קיום דרך פדגוגית חדשנית תוך הטמעה של טכנולוגית המידע. בעירייה הציבו יעד לפיו כל בתיה"ס והגנים ייכנסו לתוכנית ובתוך שלוש שנים היא תקיף את כל הלומדים במערכת החינוך בעיר.

תוכנית תקשובתוכנית תקשוב

פרויקט זה מצטרף לתוכנית התקשוב הלאומית של משרד החינוך במסגרת התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה - 21, בעלות של למעלה מעשרה מיליון שקלים. תוכנית במהלכה צוידו במהלך השנה הקודמת כל כיתות האם בבתי הספר היסודיים בעיר במקרנים, חוברו לאינטרנט מהיר, והוענקו מחשבים ניידים ליותר מ-800 המורים העובדים בבתי הספר היסודיים בעיר.

ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, חיים ביבס: "ההתקדמות הטכנולוגית במערכת החינוך והתאמתה לעידן הטכנולוגי של היום היא חשובה ומשמעותית ותורמת רבות לרמת העניין, ההקשבה וההצלחה של התלמידים בבתי הספר בכל הגילאים. היום כשהילדים מחוברים למחשבים כל הזמן לא ניתן להשאיר את מערכת החינוך מאחור. הפעילויות המתוקשבות בכיתות מקושרות גם לאתרי בתיה"ס באינטרנט המשמשים כמרחבים לימודיים עבור התלמידים והמורים והיא נמשכת גם לאחר שעות הלימודים. ישנה התגייסות כללית בבתי הספר בעיר עבור הצלחת התוכנית ותגובות טובות של הצוותים החינוכיים העוברים השתלמות והדרכות שונות לצורך כך. בעקבות הצלחת התוכנית החלטנו השנה להגדיל את התקצוב עבור רכישת מחשבים נייחים וניידים למורים ולתלמידים, ציוד כיתות חכמות ורכישת ציוד היקפי נוסף בבתי ספר ברחבי העיר".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד