נבחרת מו''ר סגנית אלופת אירופה

23/05/2013 י"ד סיון תשע"ג

פחות משלושה שבועות חלפו מאז זכו חברי נבחרת תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין בפרס היוקרתי ROOKIE INSPIRATION באליפות הבינלאומית של FIRST בסנט- לואיס, ארה"ב, והנה תיכון מו"ר חיזק את מקומה של העיר על מפת הרובוטיקה כאשר קבוצת הרובוטיקה של חטיבת הביניים הוכתרה כסגנית אלופת אירופה, בתחרות אירופה הפתוחה (OEC), שהתקיימה בפדרבורן שבגרמניה.

התחרות מאורגנת על ידי ארגון FIRST ששם לו למטרה לעודד באמצעות תחרויות הרובוטיקה את בני הנוער לעסוק במדע וטכנולוגיה ולפתח חשיבה יצירתית.

קבוצת תלמידי חטיבת הביניים של תיכון מו"ר זכתה במקום השני של "פרס האליפות". בתחרות התחרו 52 הקבוצות הטובות מ-32 מדינות בהן ברזיל, הודו, גרמניה, אנגליה וגם ערב הסעודית, לבנון, ועוד.

הקבוצה הנקראת "לגו פנדה" של תיכון מו"ר הפגינה בתחרות מקצועיות ובמיוחד רוח אחווה והתלהבות רבה. הקבוצה הצליחה להרשים את השופטים ביכולותיהם בכל התחומים בהם נדרש בתחרות זו..
המשלחת לוותה על ידי מנטורים, הורים, ראש המשלחת, מנהלת פרויקט הרובוטיקה של FIRST בבית הספר אתי הרשקוביץ.

בתחרות הפגינו חברי הנבחרת מקצועיות בתחום הרובוט והחקר ובמיוחד ברוח הצוות ויישום הלכה למעשה של ערכי ה- FLL, כפי שביטא היטב אחד התלמידים "זוהי תחרות מסוג אחר מתחרים למרות שכולם חברים של כולם זה כמו חגיגה ותחרות ביחד". הקבוצה "לגו פנדה" הוכיחה שהיא בין הקבוצות הטובות ביותר בתחרות. בנוסף, המנטור הצעיר, רז קרל, בוגר תיכון מו"ר, קיבל בתחרות את פרס המנטור הצעיר המצטיין.

נבחרת תיכון מכבים-רעות סגנית אלופת אירופהנבחרת תיכון מכבים-רעות סגנית אלופת אירופה

כזכור, קבוצת הרובוטיקה של תלמידי חטיבת הביניים תיכון מו"ר העפילה לתחרות הארצית לאחר שזכתה בפברואר במקום הראשון בתחרות האזורית במודיעין, ובתחרות הארצית זכתה במקום השלישי של "פרס האליפות". מקום זה נתן לקבוצה את הזכות לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה האירופאית הפתוחה 2013 בגרמניה.

הקבוצה, "לגו פנדה" היא קבוצת הרובוטיקה הצעירה של חט"ב מור. הקבוצה מונה 10 תלמידים בני 12-14 מוכשרים ונלהבים, תלמידי בית הספר, שאותם מלווים מנטורים מתנדבים: רז קרל, יוסי קרל, ד"ר סיגל עוזיאל קרל, וטל לבנון ובראשם מנהלת הפרויקט ומובילת שתי קבוצות הרובוטיקה הבית ספריות הגב' אתי הרשקוביץ.

הקבוצה של חטיבת הביניים מו"ר גובשה יחדיו רק בתחילת השנה הנוכחית. אמנם חלק מחבריה השתתפו בתוכנית כבר בבית הספר היסודי אך כקבוצה, הייתה זו להם השנה הראשונה. לצורך התחרות בנו הילדים, בסיוע המנטור הצעיר רז קרל רובוט מלגו שמבצע באופן עצמאי סדרת מטלות מורכבות המוגדרות מראש. בנוסף, עבדו הילדים על פרויקט חקר בנושא "פתרונות לגיל הזהב". במסגרת פרויקט החקר, פיתחו הילדים מוצר לסידור בטיחותי של תרופות, שמטרתו להנחות את האדם המבוגר בשלב הקריטי של סידור התרופות.

בנוסף, שלושה שופטים מישראל הוזמנו על ידי מארגני התחרות האירופים ולעיר מודיעין, מכבים-רעות היה ייצוג נוסף, ד"ר הילה גרין מנהלת מרחב המצוינות העירוני ומי שמיסדה ומובילה את תוכניות הרובוטיקה בעיר שפטה בתחרות בתחום החקר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד