מודיעין מכבים רעות היא העיר הראשונה בארץ שנכנסה למיזם "עיר מקדמת ילדים", מיזם משותף של המועצה לשלום הילד ומרכז השלטון המקומי. מיזם בו מציבים את הילד, צרכיו, זכויותיו כחלק אינטגרלי במדיניות העירונית.

ביום ראשון נערכה פגישה בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, חבר המועצה ומחזיק תיק קידום מעמד הילד, שחר מי-און, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, מנהל האגף שירותים חברתיים, יעקב אלמוג, ראש מנהל החינוך ,בתיה שוכן-אורבוך, חבר הוועדה לקידום מעמד הילד, מיגל הרף, מנהלת מרכז ההדרכה במועצה לשלום הילד, עו"ס חניתה קושר, מנהלת תחום רווחה וקהילה בשלטון המקומי, עו"ס אסא בן יוסף. בישיבה זו הוחלט כי מודיעין מכבים רעות תהיה העיר הראשונה שתצורף לתוכנית "עיר מקדמת ילדים".

המיזם של עיר מקדמת ילדים נועד לאפשר לרשויות המקומיות בישראל להפוך לערים הממקמות את אוכלוסיית הילדים במרכז האסטרטגיה העירונית, וזאת מתוך הנחה שהשקעה בילדים תביא לשגשוגה של העיר כלכלית וחברתית. המודל מסייע לערים לבחון ולהעריך את השקעתן בילדים, כמה הן משקיעות בפועל וכמה עוד הן צריכות ויכולות להשקיע על מנת לקדם ולשפר את שלום הילדים החיים בתחומן ולהפוך לעיר מקדמת ילדים. המיזם נועד לסייע לחברה לקדם ולשפר את מצבם של ילדים ובני נוער החיים ברשויות השונות במגוון תחומי חיים, מצרכי הילדים הבסיסיים, דרך החינוך, הרווחה והבריאות וכלה בקידום מעמדם של הילדים כתושבים בעלי זכות השפעה על החלטות הנוגעות לסביבה העירונית בה הם חיים.

עיר מקדמת ילדים

בתמונה: חיים ביבס, חניתה קושר, שחר מי-און, יצחק קדמן, אסא בן יוסף, יעקב אלמוג, בתיה שוכן-אורבוך, מיגל הרף

התוכנית מקדמת נושאים רבים ומגוונים בהם: תוכנית עירונים אסטרטגית לקידום בריאות הילד, הקמת קו חירום עירוני לדיווח על מקרים של התעללות ופגיעה בילדים, כתיבה ומימוש אסטרטגיה ברורה, מקיפה ומפורטת למימוש זכות הילדים ובני הנוער להשתתפות בזירות שונות ובתחומים שונים בסביבה העירונית, הקמת מנגנונים דרכם ילדים יכולים להשתתף בתהליכי עיצוב מדיניות מקומית, צירוף נציגי ילדים ובני נוער לכל הוועדות העירוניות הרלוונטיות, בדיקת פעילות מועצת הנוער בעיר והעצמתה, הכנסת ילדים כשותפים לקידום ויישום המיזם של עיר מקדמת ילדים, ילדים משתתפים בעיצוב חייהם במרחב העירוני באמצעות כנסים, אירועים עירוניים ופסטיבלים. בנוסף המיזם יפעל להכנת תוכנית המעודדת השתתפות ומודעות למתרחש בעיר, בחינת נושא סיוע לבני נוער למציאת עבודה בקיץ והעצמתו. איסוף נתונים לגבי נקודת המבט של הילדים ובני הנוער בעיר לגבי איכות חייהם ורווחתם- בסקר עירוני מסודר.

חבר המועצה ומחזיק תיק קידום מעמד הילד, שחר מי-און: "זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל בעיר את תוכנית "עיר מקדמת ילדים" אשר מספקת מעטפת רחבה לשיתוף ושילוב הילדים בחיי היום תוך דאגה לאיכות חייהם בקידום החלטות ובדגש על ראית העולם מנקודת מבטו של הילד. מודיעין מכבים רעות היא העיר הראשונה בארץ בה תתחיל לפעול התוכנית אני מודה לראש העיר, חיים ביבס על הרוח הגבית ומאמין שמודיעין מכבים רעות תהיה מודל להצלחה ויישום גם בערים אחרות."

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות היא עיר הילדים האמיתית. כאשר יותר מ-40% מבני העיר הם בגילאי 0-18. כעירייה אנו רואים חשיבות רבה לקידום וחינוך בני הנוער ועושים זאת כאשר 51% מכלל תקציב העירייה מושקע בחינוך ילדינו. בעזרת תוכנית זו אנו נוסיף לקדם את ילדינו וניתן להם את מירב תשומת הלב לה הם ראויים."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד