שדרוג אבטחת גני הילדים בעיר

02/09/2014 ז' אלול תשע"ד

בשבוע הבא תחל שנת הלימודים תשע"ה וילדי בית הספר והגנים יגיעו למוסדות החינוך. השנה יצא לדרך במלואו מערך אבטחת הגנים המשופר בעיר. כידוע, מערך זה נעשה בהתאם למתווה הפועל בהצלחה בערים רבות בישראל כמו כפר סבא, יהודה ושומרון, ירושלים, רחובות וערים נוספות מתוך מטרה לתגבר ולשדרג את ביטחון ילדי העיר.

המערך החל לפעול בחודש יוני האחרון במהלך שנת הלימודים הקודמת כפיילוט במתחמי הגנים שבשכונות הנביאים והמגינים ובתום תקופת ניסיון של חודשיים הוחלט לקיים את המערך בכל גני הילדים בעיר, למעט בגנים הנמצאים בקצה העיר, בגנים הסמוכים לאתרי בנייה וגנים הנמצאים בתוך מתחם בית ספר.

המערך החדש אף נבחן על ידי ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, תנ"צ לוי אמיתי בדיון וסיור שנערך בעיר בהשתתפות חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון בעירייה, דן ליכטמן, מנכ"ל העירייה יורם כרמון, ראש מינהל החינוך בתיה שוכן-אורבוך, מנהל אגף השרות, יעקב כהן מנהלת מחלקת הביטחון, שמוליק כהן ונציגים ממשטרת מודיעין. במהלך הביקור הוצגה מערכת האבטחה בגני הילדים בפני אמיתי ונערכה סקירה לגבי ביצוע הפיילוט. בתום הדיון והסיור שנערך בעקבותיו קיבלה העירייה את אישור חטיבת האבטחה.

מערכת אבטחת הגנים כוללת אמצעי אבטחה שונים ובהם: קודנים, מצלמות אינטרקום, לחצני מצוקה והוספת ניידות סיור ואבטחה שיעודן אבטחת גני הילדים במתחמים עליהם הן מופקדות.

שיטת האבטחה כוללת שלושה מעגלי אבטחה. המעגל הראשון הוא הפעלת מערך של תשע ניידות אבטחת גני ילדים. בכל שכונה תוצב ניידת סיור שתפקידה יהיה לסייר בין הגנים בשכונה, לבצע סריקות רגליות בתוך הגנים ומסביב להם וכן להיות בקשר שוטף מול הגננות. ניידות אלה יצטרפו למערך האבטחה הכללי של העיר הכולל ארבע ניידות סיור, שלוש ניידות של מפקחי הסיור ושלושה קב"טים המופקדים כל אחד לאזור מסוים.

המעגל השני כולל את המרחב החיצוני של מתחם הגנים כאשר על השער החיצוני הותקן קודן כשהקוד לפתיחתו ידוע להורים. כמו כן בשער הוצב אינטרקום עם מצלמה. אדם המעוניין להיכנס לגן יצלצל לגן והגננת או הסייעת תכניס אותו פנימה על במידה והיא מזהה אותו. במידה ולא, למקום יגיע המאבטח בניידת שיבדוק ויאשר את כניסת האורח. בשער יותקן מנגנון אלקטרו מגנטי חזק ועמיד שינעל את השער וכן מחזיק שמן הידראולי שימנע את השארת השער פתוח.

המעגל השלישי הוא בכניסה לגן עצמו ובפנים הגן. על דלת הכניסה לגן הותקן קודן נוסף ועליו יש להקיש קוד אחר על מנת לפתוח אותו. בתוך הגן הותקנו מערכת אינטרקום ומצלמה פנימיים וכן לחצן מצוקה שמטרתו לתת מענה מידי במוקד הביטחון.

בנוסף, הקימה העירייה מוקד ביטחון עבור כל גני הילדים ובו מוצב מוקדן שכל תפקידו לטפל בפניות המגיעות מגני הילדים. המוקדן זמין לכל גננת בכל זמן הפעילות בעזרת לחצן המצוקה המקשר את כל הגנים ישירות אליו. בעת שליחת אות מצוקה מתקבל מענה מידי על ידי המוקדן ונפתח קו טלפון ורמקול באמצעותו תוכל הגננת או הסייעת לשוחח עם המוקדן גם ללא הרמת השפופרת. כאשר במקביל המוקדנית שולחת ניידת אבטחה לגן.

בנוסף מנהל אגף השרות יעקב כהן ומנהל מחלקת הביטחון שמוליק כהן קיימו במהלך ימי סוף שנת הלימודים וכעת בימים אלה, לקראת החזרה ללימודים, תדרוך עם צוותי הגן והצהרונים על מנת ללמד אותם על מערכת האבטחה החדשה.

על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים ברגל ימין עדכנה השבוע העירייה כי ביומיים הראשונים ללימודים יגיעו לגן עובדי העירייה שיסייעו להורים להכיר את מערכת השמירה החדשה. עובדי העירייה שיקבלו את פני הילדים בחיוך יסבירו להורים איך עובדת בפועל המערכת ומה הם הקודים של הגן וזאת על מנת לאפשר כניסה חלקה יותר לשגרת הגן.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, דן ליכטמן: "אבטחת גני הילדים מהווה נדבך מרכזי וחשוב מאוד במערך אבטחת מוסדות החינוך בעיר. מכאן שיישום תוכנית האבטחה והוצאתה לפועל (לאחר הפיילוט שבוצע) יוצר שילוב איכותי ומקצועי בין מרכיביו האנושיים והטכנולוגיים המלווים במערכת ניהול שליטה ובקרה. השינוי המרכזי יבוא ליידי ביטוי במעבר מתפיסת אבטחה נייחת לניידת, סנכרון כל מרכיבי הביטחון עם מעגלי תגובה קצרים הנותנים תשובה טובה יותר מהמצב הקיים".

מערך אבטחה חדש בגני הילדיםמערך אבטחה חדש בגני הילדים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד