"זהות ומקום"

16/04/2015 כ"ז ניסן תשע"ה

הורים מורים ותלמידי כיתות ח' מבית ספר עירוני ב' עצבו בשבוע האחרון את ספסלי בית הספר ברוח התוכנית זהות ומקום, תכנית בה לוקחים חלק תלמידי כיתות ח' מכל בתי הספר בעיר ממלכתי וממלכתי דתי, ולה שותפים מכון הרטמן, תכנית אורים ומשרד החינוך.

במסגרת התוכנית בחרו התלמידים ערך מתחום היהדות, למדו עליו ועיצבו מספר ספסלים בדמותו. לאחר בחירה משותפת נבחר ספסל אחד מכל בית ספר שייצג את בית הספר כתוצר לדורות הבאים בעיר, וישתלב בשדרת הספסלים ברחוב עמק האלה.

14 הספסלים הנבחרים מכל בתי הספר הוצגו ע"י התלמידים והוריהם באירוע שיא שהתקיים בחודש פברואר בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס. עם סיום העבודות להקמת פארק בעמק האלה, יוצבו הספסלים אותם עיצבו תלמידי בתי הספר, לאורך הפארק, דבר שיביא לחיזוק תחושת השייכות וההזדהות עם ה"מקום" הפיזי והרגשי של כל תלמיד.

עיצוב ספסלים

בעירוני ב' לא זנחו את העיצובים של הספסלים שהכינו התלמידים ולאחרונה במסגרת יום קהילה שהתקיים בבית הספר לקחו התלמידים ההורים והמורים את הדגמים שלא נבחרו ועצבו את ספסלי בית הספר על פי אותם דגמים. התוצאה הייתה כה מרהיבה שיזמי התוכנית כבר מחכים לראות את שדרת הספסלים מוכנה. לאחר ל"ג בעומר יפגשו התלמידים מבתי ספר השונים, חילונים – דתיים – מסורתיים, בנים ובנות, מרחבי העיר ויקיימו שיח מעמיק ואמיתי זה עם זה, סביב נושא הפרויקט. המפגש הייחודי בין האוכלוסיות יעודד חיבור וזיקה להרכב הייחודי של העיר ולתושביה.

לדברי מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי, דלילה אשכנזי, התכנית החדשה שיצאה לדרך בנושא "זהות ומקום" מבססת לעומק, את אחד היעדים המרכזיים אותו מוביל מינהל החינוך בעיר- ביסוס ערך הזהות היהודית ישראלית וערך השייכות לעיר ולמורשתה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד