גן ארכיאולוגי בביה''ס עמית

03/05/2015 י"ד אייר תשע"ה

בבית ספר עמית ברעות נחנך גן ארכיאולוגי ראשון מסוגו בו מוצגים פריטים בני אלפי שנים שהושאלו לתצוגה ממחסני אוצרות המדינה של רשות העתיקות.

הגן משלב אלמנטים של פנאי ולמידה וכולל מספר נושאים מחיי היום יום בעת העתיקה: כלכלת הבית והכנת מזון, תעשיית שמן הזית, אספקת המים, תרבות הפנאי, אדריכלות והמרחב העירוני. הגן אף משלב משחקי לוח מהעת העתיקה, החקוקים על גבי מספר פריטים עתיקים והן כשחזור על-גבי שולחנות שעוצבו עבור הגן להנאת המשחקים. למעשה, מדובר בתערוכה הראשונה בארץ המשלבת בדרך זו בין כל האלמנטים הללו וכוללת למידה פעילה והנאה. בתום שנת השמיטה ישודרג הגן בגינת נוי.

הגן הארכיאולוגי, אותו יזם בית הספר בשיתוף עם רשות העתיקות, עיריית מודיעין מכבים רעות ומשרד החינוך, ישמש כמרחב למידה פעיל עבור ילדי בית ספר "עמית" ויהווה מוקד לביקור ולמידה לתלמידים מבתי הספר ברחבי העיר ולתושבים.

הגן נחנך בטקס בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, משנה למנכ"ל מיכל ענבר פרפרי, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי בעירייה, ליזי שמעוני-הרשקוביץ, מנהלת בית הספר, טלי כהן, אוצרת הגן עדי זיו-אסודרי, אדריכלית הגן איריס ברוס, הצוות החינוכי, נציגי רשות העתיקות – יוסי לוי ארכיאולוג מרחב מרכז, ד"ר מיקי סבן מנהל תחום אוצרות המדינה, ד"ר אורית שמיר ראש ענף מוזיאונים ותצוגות, הורים ותלמידים. הטקס שכלל ברכות וקטעי שירה נחתם בהצגה של תלמידי כיתה ג' על חיי היהודים בעת העתיקה.

גן ארכיאולוגי בעמית 017

ראש העיר חיים ביבס: "העיר מודיעין מכבים רעות היא אחת הסמלים של ההתפתחות האמיתית של מדינת ישראל. אנחנו רואים את זה כמעט בכל דבר אבל הדבר הבסיסי והמרכזי שמוביל את העיר הזאת והפוך אותה לאחת הערים היותר טובות במדינת ישראל היא מערכת החינוך שלנו והילדים שלנו, אלה שבסופו של דבר הופכים לבני הנוער המתנדבים ביותר, אלה שתורמים הכי הרבה, ואלה שבסופו של דבר גם מתגייסים הכי הרבה ותורמים הכי הרבה למדינת ישראל. הגן הארכיאולוגי הזה יחד עם אתרי ההיסטוריה והמורשת שבעיר יכול לחבר את הילדים להיסטוריה האמיתית של המקום הזה. המקום ממנו יצא, לפני יותר מ-2180 שנה נס מרד החשמונאים שבסופו של דבר הביא לשחרור של עם ישראל ולכך שיכולנו ליישב כאן את מודיעין מכבים רעות."

מנהלת בית הספר טלי כהן: "הגן הארכיאולוגי הוא ההוכחה שחלומות מתגשמים, ההוכחה שהתמדה ועבודה קשה משתלמות וההוכחה ששיתופי פעולה עם הקהילה מניבים פירות נפלאים. אני רוצה להודות לכל מי שנתן יד ועזר לקדם את הפרויקט המדהים הזה שיהווה מרחב ללמידה פעילה והנאה."

מנהל תחום אוצרות המדינה מיקי סבן: "רשות העתיקות שמחה ומברכת על פתיחתו של הגן הארכיאולוגי בבית ספר עמית. הקמתם של גנים ארכיאולוגים במרחבים ציבורים ובמוסדות חינוך, על-ידי הקהילה ולמען הקהילה, איננה דבר מובן מאליו. תחזוקתו של גן שכזה, המציג פריטים חשובים מאוצרות המדינה, דורשת השקעה ותשומת לב מתמשכים ואולם ערכו לחייה התרבותיים של הקהילה הינו רב. אנו מקווים שגן זה יתווה את הדרך להקמתם של גנים ארכיאולוגים נוספים בפארקים השונים ברחבי העיר."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד