חידון התנ''ך העירוני

12/07/2015 כ"ה תמוז תשע"ה

כ- 300 צופים פקדו שבוע שעבר את אולם "עינן" שבקניון עזריאלי בעיר על מנת לצפות בחידון התנ"ך העירוני לתלמידי כיתות ו' מבתי הספר הממלכתי והממלכתי דתי בעיר. החידון, המתקיים זו השנה ה-15, הופק על ידי מחלקת תרבות יהודית באגף תרבות ואירועים בשיתוף עם מינהל החינוך ותוכנית "אורים".

בחידון השתתפו התלמידים שצלחו את החידון הבית ספרי ולאחר שהשתתפו במפגשי הכנה שכלל גם לטיול חוויתי בעמק האלה בעקבות גיבורי התנ"ך. החידון אותו הנחה, יואב שלוסברג נפתח בשירה של מקהלת הילדים הייצוגית "פרחי מודיעין" בניצוחו של יענקל'ה רוטנר.

במהלך החידון, ששילב הצגות, סרטונים ועזרי מולטימדיה, הפגינו בני הנוער בקיאות רבה בחומר אשר הדהימה את צוות השופטים שכלל את מנהלת המחלקה לחינוך יסודי במינהל החינוך של העירייה, ליזי שמעוני-הרשקוביץ, מפקח תרבות תורנית במחוז ירושלים משרד החינוך, הרב אריה פורמן ומפקח בתי ספר יסודיים במחוז ירושלים, הרב דוד סעדיה.המשתתפים אף ענו נכונה על שאלת ראש העיר.

צילום: גידי אבינעריצילום: גידי אבינערי

התחרות הייתה איכותית וצמודה ובני הנוער הפגינו בקיעות רבה. בתואר המכובד כלת התנ"ך העירונית לבתי הספר הממלכתיים דתיים לשנת תשע"ה זכתה יעל דינה גוטמן מבית ספר "נתיב זבולון". רועי שאנן מבית הספר "דרכי יהודה", שהוכיח אף הוא בקיאות ראויה לציון, זכה במקום השני.

בתואר חתן התנ"ך העירוני לבתי הספר הממלכתי לשנת תשע"ה זכה שניר היימן מבית הספר "יחד" ובתואר סגן חתן התנ"ך העירוני זכה שי שגב , תלמיד בית ספר מעוז המכבים.

ראש העיר, חיים ביבס: "לימוד התנ"ך שלנו והחידון עצמו מייצר הזדמנות ללמוד את הדבר המרכזי והחשוב, שככל שאנחנו מעמיקים יותר אנו לומדים יותר. יש לנו בעיר את בני הנוער הטובים ביותר במדינת ישראל וחידון התנ"ך ולמידת המורשת של העם היהודי דרך התנ"ך יחד עם החיבור של הדור הצעיר, העתיד שלנו, נותן את הבסיס הנכון לצמיחה והתפתחות של בני הנוער שלנו כאן במודיעין מכבים רעות."

סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ: "חידון התנ"ך העירוני משמש כאמצעי חינוכי להעלאת חשיבות התנ"ך בעיני תלמידי ותלמידות בתי הספר, ולכן בחרנו לערוך את חידון התנ"ך בצמידות לחג השבועות חג מתן תורה. אני מקווה שהנערים ונערות שהשתתפו בחידון וגילו בקיאות מדהימה יהפכו את התנ"ך לבן בית ולספר שהכל קוראים בו למען עתידינו בארץ ישראל ולמען שימור המסורת רבת השנים שלנו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד