פתיחת שנת הלימודים תשע''ו

03/09/2015 י"ט אלול תשע"ה

יותר מ-27,500 תלמידים הגיעו היום (שלישי) בשעה שמונה בבוקר ליום הלימודים הראשון של שנת הלימודים תשע"ו, ב- 40 בתי הספר בעיר ו-184 גני הילדים.

במוקד היום עמדו טקסי חנוכת שלושה מבני בתי הספר החדשים: התיכונים אמי"ת בנים ואמי"ת בנות בשכונת המגינים ותיכון עירוני ה' בשכונת אבני חן.

כמו בכל שנה, קיים ראש העיר, חיים ביבס, סיור במספר מוסדות חינוך בעיר. הסיור, בו השתתפו גם סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך הילה בן אליעזר, חברי המועצה שחר מי-און והילה שי-וזאן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמציה דויטש, מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ראש מינהל החינוך בתיה שוכן ומנהלי אגפים נוספים, נפתח בבית ספר אמי"ת בנים, שנכנסו השנה למבנה הקבע שלהם בעמק זבולון. ביבס נפגש עם מנהל התיכון, הרב איתמר חייקין והתלמידים בתפילת שחרית ואיחל להם שנת לימודים מוצלחת והשתתף עימם בטקס קביעת מזוזה בכיתה.

משם עבר ביבס לבית הספר אמי"ת בנות, שאף הן עברו למבנה החדש השנה. ביבס שוחח מנהלת התיכון, אסתר הנדלר ועם התלמידות ובירך אותן לפתיחת שנת הלימודים: "מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות היא מהטובות ביותר בישראל", אמר ביבס, "הדבר נובע מאיכות המורים הגבוהה, העזרה והתמיכה של ההורים בבית וכמובן בזכות התלמידים של העיר, המובילים בתחומים רבים כגון הישגים לימודיים, התנדבות לטובת הזולת ובגיוס לצבא או לשירות הלאומי. אנחנו נמשיך לעשות ככל הניתן כדי להוסיף ולקדם את המערכת החינוך." בתום הברכות נערך טקס קביעת מזוזה למבנה החדש יחד עם הרב יעקב צ'קוטאי.

משם המשיך ביבס לבית ספר עירוני ה' שם יחד עם התלמידים ומנהלת בית הספר, ליאת אפלבוים גזר את הסרט למבנה החדש. אפלבוים הציגה בפני ביבס את המבנה החדש ואת התכנון המיוחד שהושקע בעיצוב בית הספר.

ראש העיר חיים ביבס בבית ספר אמי''ת ראש העיר חיים ביבס בבית ספר אמי''ת

מאחר ובית הספר משלב בתוכנית הלימוד פדגוגיה חדשנית ועושה שימוש בלמידה מבוססת פרויקטים (PBL), הוחלט לתמוך בסוג הלמידה גם בעיצוב בית הספר: כיתות בית הספר והשולחנות עוצבו בצורה כזו שמאפשרת למידה בקבוצות. בנוסף, במסדרונות בית הספר הוצבו פינות למידה ייחודיות בצורות ובגבהים שונים בהם יכולים התלמידים לשבת בקבוצות, ללמוד ולחקור יחד. בבית הספר נבנו כיתות מעבדה חדשניות המזמינות את התלמידים ללמוד מקרוב גם את תחומי המדעים. לב ליבו של בית הספר הוא חדר "מרכז עתיד" בו מתקיימים שיעורים העוסקים בניתוח אזורי החוזק ואזורי הצמיחה של התלמידים.

בהמשך הסיור ביקר ביבס גם בגני הטרום חובה כלנית וכרכום שם, נפגש עם ילדי הגנים, הגננות והסייעות שחזרו מחופשת הקיץ. ביבס שוחח עם הצוות וביקש לשמוע על ההיערכות השנה בצל המעבר מסייעת אחת בגן לשתיים. ביבס גם ישב עם הילדים שוחח עימם ואיחל גם להם שנה מהנה ומוצלחת.

כמו בכל שנה, גם השנה נערך הטקס המסורתי של חלוקת בקבוקי המים לתלמידי כיתות א' על ידי ראש העיר יחד עם ממלאת מקום מנכ"ל תאגיד המים "מי מודיעין", טל אוחנה. בשאר בתי הספר בעיר, חולקו הבקבוקים ע"י חברי צוות בית הספר. חלוקת הבקבוקים נועדה לעודד את הילדים לשתות מספיק מים במהלך יום הלימודים, לשמירה על בריאותם, ובאופן כללי לעודד שתיית מים- הבריאים יותר משתייה מתוקה.

ראש העיר חיים ביבס: "כל פתיחת שנת לימודים עבורי מרגשת יותר מקודמתה. גם השנה נדרשו לא מעט מאמצים של עובדי העירייה שעשו לילות כימים על מנת שלכל ילד וכל ילדה בעיר תחכה או יחכה מורה או גננת שתקבל אותם בזרועות פתוחות ומחבקות. אני רוצה לאחל לכולם, לילדי הגנים, התלמידים והמורים שנת לימודים פורייה ומוצלחת. אמנם פתיחת השנה הייתה חלקה, מסודרת ומוצלחת אך אנחנו לא נחים על השמרים וכבר היום אנחנו ממשיכים במלוא הכוח להוסיף ולשפר את מערכת החינוך בעיר בכל התחומים, בפיתוח הסביבתי של בתי הספר, בהקצאת מחשבים וטכנולוגיה נוספת לטובת התלמידים ושיפור ההישגים. שתהיה לנו שנה טובה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד