חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול

10/11/2015 כ"ח חשון תשע"ו

בכל שנה, מציינים בעיר מודיעין מכבים רעות את 'חודש המאבק למלחמה בסמים ובאלכוהול' במגוון פעילויות עירוניות לתלמידי בתי הספר העל יסודיים בעיר.

את תוכנית הפעילויות מפיקה הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול אשר בראשה מיטל אשור, רכזת ההסברה, חגית אלפסי ומזכירת הרשות תמי לוי יחד עם האגף לשירותים חברתיים, והיא כוללת הצגות ומופעים בהיכל התרבות העירוני ובאולם עינן. כל שכבת גיל זוכה לפעילות המותאמת וייחודית לה ובה מאפיינים המתאימים לבני נוער בגילאים אלה.

במהלך החודש הקרוב ייצפו כ- 10,700 תלמידים מכיתות ז' – יב' מכל רחבי העיר בהצגות, הרצאות ומיזמים משפיעים ומעוררי מחשבה הקשורים בהתנהגויות סיכון כגון: בריונות ברשת, סכנות האלכוהול - בנהיגה ובכלל, נזקי השימוש בסמים וההתמודדות איתם בחיי היומיום.

בתמונה מימין לשמאל: מנהלת מחלקת חינוך על יסודי במנהל חינוך - דלילה אשכנזי. צוות הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול: מזכירות תמי לוי, מנהלת הרשות - מיטל אשור, רכזת ההסברה חגית אלפסי וסגן ראש העיר אילן בן סעדון

סגן ראש העיר אילן בן סעדון, עובדי מינהל החינוך

כאשר כל שכבת גיל תחווה את התוכנית בפעילות ייחודית אחרת: תלמידי כיתות ז' בעיר יצפו במופע "תעשה לי לייק" המציג סיטואציות של בריונות ברשת בחיי מתבגרים צעירים ובין היתר יוצגו קטעי מידע והדרכה להתמודדות עם לחץ חברתי ומצבי סיכון. תלמידי כיתות ח' יצפו במופע "משקה משקר" העוסק בתופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער. מופע אשר גורם לצופה להתייחס לתופעה באופן שונה, ומנקודת מבט אחרת.

תלמידי כיתות ט' ישתתפו בהצגה "החברה הטובעים" העוסקת בסיפורו של נער שהתמכר לשתיית אלכוהול. השנה לראשונה בעיר - ישתתפו קבוצת 'נוער לנוער' בחודש המאבק ותלמידי שכבת י' יצפו בהצגה "לילה לבן" של תיאטרון נוער לנוער מ"על הבמה", המתארת התמודדות של בני נוער עם בעיית שתיית האלכוהול מנקודת מבטם של בני הנוער.

תלמידי כיתות י"א יקבלו הרצאות של המרצה עו"ד אלה שוורצמן - "נהיגה תחת השפעה" מהי באמת השפעתו הישירה והעקיפה של האלכוהול ומה קובע החוק בנושא? מהם ההיבטים החוקיים והמשפטיים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול? מהי ההשפעה האמתית של SMS, חוסר מודעות לחגירת חגורות בטיחות וקשרים חברתיים בזמן שאנו נוהגים? כיצד מתבצעת בדיקת שכרות במכשיר הינשוף ומהי הפסיקה בנושא?

תלמידי כיתות י"ב ישתתפו במיצג "סינמה דרייב" - תוכנית ייחודית וחדשנית העוסקת בתחום הנהגים הצעירים בטכניקות המותאמות לבני הנוער.

סגן ראש העיר מחזיק תיק המאבק בנגע הסמים והאלכוהול, אילן בן סעדון: "חודש המאבק בנגע הסמים והאלכוהול הוא הזדמנות שלנו להזכיר שוב לבני הנוער בעיר כמה השימוש באלכוהול וסמים הוא מסוכן. יחד עם השותפים בעירייה בנינו תוכנית הסברה מקיפה המותאמת לשכבות הגיל השונות. מעבר לתכנים הנוגעים בסכנות שבשימוש באלכוהול ובסמים השנה הוספנו לתכנים גם את נושא הבריונות ברשתות החברתיות כתופעה שיש להוקיעה אותה. יש לנו בעיר בני נוער מדהימים המובילים הן בתחום ההתנדבות והן בגיוס לצה"ל ואני סבור ובטוח שבאמצעות הדרכה נכונה, הכוונה ותמיכה הם יידעו להישמר מאלכוהול, סמים ואלימות".

מנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, מיטל אשור: "חשוב שכל נער ונערה ידעו את ההשפעות של שימוש בסמים ובאלכוהול. ידעו את הנזק שהם מסבים לגופם, למשפחתם ולסביבתם וידעו כי הם המפסידים העיקריים מחשיפה לאלכוהול ולסמים. אנו נלחמים בתופעת השימוש בסמים ובאלכוהול באמצעות הרשות העירונית למלחמה בסמים שפועלת היום בשיתופי פעולה הדוקים עם כל הגורמים הטיפוליים בעיר: עם מינהל החינוך, האגף לשירותים חברתיים, עיר ללא אלימות, בית ספר להורים, גורמי האכיפה, ועד הורים עירוני, סיירת הורים ונוער, בדיוק בשביל לתת מענה ולצמצם את תופעת השימוש בסמים ואת בעיית שתיית אלכוהול והשלכותיה בקרב בני הנוער".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד