מהנדסות העתיד

23/12/2015 י"א טבת תשע"ו

תשע תלמידות שכבת כיתות י"א מארבעה בתי ספר על יסודיים בעיר נבחרו להשתתף במיזם הארצי "מהנדסות העתיד" המחפש את הדור הבא של החדשנות הישראלית.

"מהנדסות העתיד" הוא מיזם לו שותפים התעשייה האווירית, "ידיעות אחרונות" וynet- שחונכים יחד מועדון יוקרתי לתלמידות מצטיינות בתחום המדעים. במיזם זה ייחשפו התלמידות לדמויות ופיתוחים מעוררי השראה. זאת כדי לטפח את דור העתיד של המהנדסות והמדעניות המובילות בישראל, במטרה שבעתיד הן ימלאו תפקידים משמעותיים בתעשייה ובאקדמיה ויישמרו על מעמדה הבינלאומי של ישראל כמעצמת הייטק וטכנולוגיה.

התוכנית מיועדת לתלמידות כיתה י"א מבתי הספר העל יסודיים ברחבי ארץ המצטיינות ברמת 5 יחידות במקצועות מדעיים והנדסיים. מתוך 100 בנות שנבחרו בכלל בתי הספר ברחבי הארץ נבחרו כאמור תשע תלמידות מבתי הספר העל יסודיים: עירוני א', עירוני ג', אורט עירוני ד' ומור.

במסגרת התוכנית ישתתפו התלמידות המצטיינות בשישה מפגשים חווייתיים במתחם התעשייה האווירית - המפעל הביטחוני הגדול בישראל ומי שפיתח ומייצר את לוויין הריגול מסדרת "אופק", את טיל ה"חץ" נגד טילים, את מל"ט ההרון, מטוסי מנהלים ועוד פיתוחים מתקדמים, רבים מהם מסווגים. המיזם יאפשר לתלמידות המצטיינות להשתתף בעבודה אתגרית מעשית בקבוצות, בהובלת מהנדסות בולטות ממפעלי התעשייה האווירית, שתוצריה יוצגו בטקס סיום חגיגי.

מהנדסות העתיד עם מנהלי בתי הספר וראש מינהל החינוךמהנדסות העתיד עם מנהלי בתי הספר וראש מינהל החינוך

את המיזם ילוו כמה מהבכירות והמבכירים של תעשיית הטכנולוגיה בהן: אורנה ברביבאי, לשעבר ראש אגף כוח אדם במטכ"ל והאלופה הראשונה בצה"ל, דניאל רייכמן, מנהלת קבוצת פי-תוח בתחום הענן בגוגל, אסתר ברק לנדס, מנהלת חממת נילסן, ד"ר קירה רדינסקי, מדענית, חוקרת ויזמית, רואי טיגר, מנהל מרכז הפיתוח של פייסבוק ישראל, סתווית נבון, מנכ"לית SAP ישראל, וייס, מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. את הקבוצה תלווה גם ארנה ברי, סגנית נשיא.EMC

המפגש הראשון יערך ביום חמישי (17.12.15) במתחם התעשייה האווירית במעמד שר החינוך, נפתלי בנט, מנכ"ל התעשייה האווירית ובכירים נוספים. ביום שלישי השבוע לפני המפגש הראשון של הפרויקט הגיעו תשע התלמידות שהתקבלו לתוכנית, יחד עם מנהלי בתי הספר והצוות החינוכי, למפגש היכרות בבניין העירייה.

הבנות נפגשו עם ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן אורבוך ומנהלת המחלקה לחינוך על יסודי, דלילה אשכנזי, שאיחלו להן בהצלחה וציינו בפניהן שהן מהוות דוגמא ומודל בקידום ושילוב בנות בתחום המדע והטכנולוגיה, תחום אותו הגדיר מינהל החינוך כיעד עירוני.

במינהל החינוך ציינו כי המיזם הוא נדבך ויעד נוסף שמינהל החינוך מקדם ברמה העירונית והלאומית, ומטרתו קידום בנות מצטיינות בתחומי המדע והטכנולוגיה, כך שבעתיד הן תוכלנה להשפיע בשדה המחקר והפיתוח בארץ ובעולם.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד