נלחמים בתופעת השיימינג

23/12/2015 י"א טבת תשע"ו

תלמידי כיתה ו' 2 מבית ספר קשת השתתפו בתחרות שהובילה מועצת התלמידים והנוער הארצית בשיתוף "היי סקול פסטיגל" כנגד תופעת השיימינג ברשתות החברתיות וזכו במקום הראשון בקטגורית הסרטונים.

במסגרת התחרות "בריונות? לא בבית ספרנו" התבקשו בני הנוער לפרסם בדף הפייסבוק של מועצת התלמידים והנוער הארצית, סרטון, כרזה או סלוגן מיוחד בנושא. ניצן בר תלמידת הכיתה שנחשפה לתחרות גייסה את המחנך קובי יוסף ואת כל חבריה לכיתה "להילחם" בתופעת הבריונות ברשת.

התלמידים למדו בהרחבה על תופעת השיימינג ברשתות החברתיות ולאחר מכן יצרו יחד סרטון המבוסס על שיר השיימינג "מילים פוגעות" מתוך "היי סקול פסטיגל". בהמשך העלו את הסרטון לדף הפייסבוק של מועצת התלמידים והנוער הארצית ולאחר שצברו את מספר הלייקים הגבוה ביותר זכו במקום ראשון בקטגוריית הסרטונים.

השבוע, לאחר הזכייה התקיים מפגש בוקר בית ספרי, בו תלמידי כיתה ו'2 הציגו בפני תלמידי בית הספר את הסרטון שזכה וסיפרו על תהליך ההכנה. בהמשך סיפרו התלמידים על תופעת השיימינג ועל החשיבות של קבלת השונה ושל מעורבות חברתית ושותפות במאבק נגד התופעה.

בבית ספר קשת נלחמים בתופעת השיימינגבבית ספר קשת נלחמים בתופעת השיימינג

תלמידי הכיתה הסבירו על העבודה: "אנחנו, תלמידי כיתה ו' 2 בחרנו להכין סרטון זה מכיוון שרצינו להעלות את המודעות לאלימות ברשת ולהפסיק את "תופעת השיימינג". למדנו מהכנת הסרטון כמה האלימות המילולית והבריונות ברשת אינם נעימים. "בשיעורי מפתח הלב בבית ספרנו הסבירו לנו על תופעת השיימינג והסבירו לנו כמה זה מסוכן, פוגע חברתית וכמה חשוב שתופעה זו תיפסק. בתהליך הכנת הסרטון, היה שיתוף פעולה מצד התלמידים ורצון לעשות את הסרטון בצורה הטובה ביותר כדי להעביר את המסר לכל התלמידים. אנחנו מקווים שהסרטון שהכנו יבהיר את המסר וימנע מצבים חברתיים כאלו במסגרת הכיתתית והבית ספרית."

מנהלת בית הספר, קרן מרקוביץ: "אני גאה בניצן בר ובתלמידי כיתה ו'2 על היוזמה החברתית – ערכית וכן, בהשמעת המסרים כנגד השיימניג והבריונות ברשת לכלל התלמידים. חינוך לכבוד האדם, סובלנות ודיאלוג מכבד הינם נר לרגלינו ואנו נמשיך להטמיע זאת כדרך חיים בבית הספר."

צפו בסרטון שהכינו תלמידי ביה"ס "קשת"

צילום ועריכה: תלמיד הכיתה, אור משה

וידאו
X


חזור לראש העמוד