הישגים לנבחרות הרובוטיקה

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

11 נבחרות רובוטיקה מבתי ספר שונים במודיעין מכבים רעות השתתפו בשבוע שעבר בתחרויות הרובוטיקה הארציות ה-FLL לתלמידי כיתות ד'-ט' וה- FRCלתלמידי התיכון. בתחרויות, שהתקיימו בהיכל "מנורה מבטחים" בתל אביב, השתתפו אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ. תלמידי העיר הוכיחו כי הם מעצמה טכנולוגית וכמו בכל שנה, גם השנה חזרו נבחרות העיר עטורות פרסים וניצחונות.

ארגון FIRST מארגן בכל שנה תחרויות רובוטיקה ברחבי העולם בין קבוצות מבתי ספר, שמתחרות על יצירת הרובוט הטוב ביותר בשילוב הערכים של תרומה לקהילה ועזרה לזולת. כדי לנצח, צריכות הקבוצות להוביל, הן מבחינת הרובוט שלהם והן מבחינת השיווק והפן החברתי.

בתחרות ה-FLL (FIRST LEGO League ) השתתפו שמונה נבחרות מתוך 24 נבחרות הפועלות בעיר, יחס גבוה בהשוואה ליחס הארצי, לפיו עולות רק שישית מהקבוצות הפועלות באותה עיר לגמר, נתון המשקף את כמות ואיכות הקבוצות בעיר. בתחרות השתתפו הנבחרות מבתי הספר: אמי"ת בנים, שבטי ישראל, ישיבת בני עקיבא לפיד, מכבים רעות מו"ר ועירוני ד'.

נבחרת תיכון מכבים רעות נבחרת תיכון מכבים רעות

מעבר להופעה המרשימה שסיפקו הנבחרות בתחרות, חלקן גם זכו בפרסים בקטגוריות השונות. קבוצת "לגו פנדה" מתיכון מו"ר חזרה הביתה עם חיוך רחב ועם גביע ההשראה. הנבחרות "כיפה בוטס" ו"אמיתריקים" מבית ספר אמי"ת בנים קטפו את פרס מצגת החקר וגביע התכנון המכני. הנבחרות מישיבת בני עקיבא לפיד: Core 'N' Good ו-RoboTorch זכו גם הן בפרסים, אחת בתכנות והשנייה במצגת חקר. גם הקבוצה הצעירה ביותר מהעיר, "שבטי הרובוט", מבית ספר "שבטי ישראל" הגיעה למקום מכובד בתחרות.

תלמידי העיר הביאו הישגים מרשימים גם בתחרות ה-FRC (FIRST robotics competition), כאשר בתחרות זו ייצגו את העיר כל הנבחרות הפועלות בעיר, שלוש במספר, מבתי הספר: מכבים רעות מו"ר, אמי"ת בנים ועירוני ב'. הנבחרת מתיכון מו"ר – Elysium, שהינה הנבחרת הוותיקה ביותר בארץ, העפילה לגמר ושם סיימה במקום השני וקיבלה את "גביע הפיינליסט".

שתי קבוצות הרובוטיקה הנוספות קיימו הופעות מצוינות והעפילו עד לשלב רבע הגמר, אך יצאו גם הן עם פרסים, כאשר הקבוצה מעירוני ב' – Primo זכתה בפרס על יצירתיות והקבוצה מאמי"ת בנים – Trigon זכתה בפרס "רוקי אינספרשיין", הניתן על פעילות חינוכית בקהילה, לקבוצות בשנתן הראשונה.

כזכור, לפני כשבועיים התקיימה תחרות הרובוטיקה הארצית ה-FTC, תחרות המיועדת לתלמידי כיתות ח'-י', אשר בה השתתפו, והגיעו למקומות מרשימים, נבחרת תיכון עירוני ה' ונבחרת תיכון מו"ר.

נבחרת תיכון עירוני ה' ב-FTCנבחרת תיכון עירוני ה' ב-FTC

במינהל החינוך ובעירייה הביעו השבוע שמחה על ההישגים של הנבחרות המקומיות וציינו כי העובדה שמרבית הנבחרות חזרו עם פרסים נחשבים, מעידה על ההצלחה הרבה. כמו כן במינהל החינוך ביקשו להודות לתושב העיר, יוסי קרל, שמתנדב בהתמדה ומלווה קבוצות רובוטיקה בעיר מזה מספר שנים. יוסי פעיל ותורם מזמנו ומניסיונו להקמת קבוצות חדשות ומהווה עבורן עוגן מקצועי בתחילת הדרך, בנוסף לפעילותו הרבה בתחרויות האזוריות שהתקיימו בעיר.

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "זה מרגש לראות בכל פעם מחדש איך נבחרות הרובוטיקה הופכות למובילות בתחומן בכל הארץ ואת העיר למובילה ארצית. 11 נבחרות מקומיות השתתפו בתחרות ומרביתן חזרו עם גביעים ופרסים הביתה מעידה כי מודיעין מכבים רעות בדרך הנכונה. חשוב לי לציין את העבודה הרבה המושקעת בשותפות של הורים ומורים ותלמידים ולהודות למנטורים העיקריים המלווים כל קבוצה. בשלוש השנים האחרונות כמעט הכפלנו את מספר בתי הספר שבהן פועלות נבחרות רובוטיקה והכנסנו תכניות אלה גם לבתי הספר היסודיים, מה שבעבר היה נחלתם של בתי הספר התיכוניים בלבד. נמשיך להרחיב את הפעילות בתחום זה מתוך מדיניות של קידום מדע וטכנולוגיה במערכת החינוך העירונית."

ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "כידוע אחד היעדים העירוניים הוא קידום מדע וטכנולוגיה שהוא גם יעד לאומי. העיר מודיעין מכבים רעות התברכה בהון אנושי בעל פוטנציאל אדיר בתחומים אלו ועלינו חלה החובה והזכות לאפשר זאת. תחרויות הרובוטיקה הם חלק מהמנופים למימוש הפוטנציאל. בזכות התחרויות הוקמו בעיר 40 קבוצות מגילאי הגן ( ג׳וניור FLL), דרך בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ( FLL ו- FTC) וכמובן קבוצות ה-FRC בחטיבות העליונות. השנה התבשרנו שהעיר נמצאת במקום השלישי ברמה הארצית מבחינת מספר הקבוצות הפועלות בעיר, כשלפנינו נמצאות ירושלים ותל אביב.

"העירייה ומינהל החינוך גאים בכל הקבוצות הפועלות, מברכים על תהליך הלמידה המשמעותי אותם עוברים התלמידים והתלמידות, מעריכים את הערכים החברתיים שמוטמעים בקרב בני הנוער בזכות השתייכותם למערך של First. ברצוני לאחל לתלמידינו המשך פעילות מבורכת, והצדעה על ההישגים הנפלאים אותם השיגו: יצירתיות, השראה, חקר, תכנות, קשרי קהילה. מגוון התחומים בהם הושגו ההישגים מצביע על העושר הרב הנרכש בתהליך המשמעותי הזה. זו ההזדמנות להודות לכל העושים במלאכה ותורמים תרומה ניכרת לידע שרוכשים התלמידים, לקידום ערך הנתינה והחיים הקהילתיים המשותפים. התודה לצוותי בתי הספר, להורים ובמיוחד למנטורים המתנדבים במסירות עילאית ומוטיבציה. יישר כח!"

מנהלת תיכון מכבים רעות מור, גלית בר-אל: "הקבוצה היא דוגמה למסירות של מורים, של תלמידים ושל הורים, שהיו עסוקים יום-יום בלשאול את עצמם איך להפוך להיות טובים יותר, גם בפן המקצועי של בניית הרובוט, תכנונו ושיווקו, וגם בפן הקהילתי, איפה אפשר להעניק לקבוצות אחרות. הקבוצה היא דוגמה ומופת לעשייה בשני התחומים: המקצועי והערכי. אני רוצה להודות לאתי הרשקוביץ, שליוותה את הקבוצות, ליגאל קורפול, שתרם מזמנו והשקיע בהתנדבות וללא כל תמורה ולצוות המסור של ההורים שעזר ותמך."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד