בית הספר לחינוך מיוחד בשכונת הכרמים

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

"בית אקשטיין שירותי חיים בע"מ", הארגון הגדול והמוביל בארץ את תחום מתן השירותים לתלמידים עם צרכים מיוחדים, נבחר לנהל את בית הספר לחינוך מיוחד שבשכונת הכרמים. בית אקשטיין נבחר במכרז להפעלת בית ספר לחינוך מיוחד, שנערך על ידי ועדת המכרזים בעירייה.

בית אקשטיין הינו ארגון הפועל מזה 30 שנה מתוך מטרה לאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים לשפר את איכות חייהם ולממש את חלומותיהם. הגישה של בית אקשטיין הינה שכל אדם הינו בעל רצונות, שאיפות, אהבות ויכולות כאשר הדרך הטובה ביותר לתמוך באנשים עם מוגבלויות היא לשלבם בקהילה ובמשפחה ומתוך כך לספק להם את התמיכה הרחבה ביותר ואת איכות החיים לה הם שואפים וכך יספק בית הספר מענה לימודי, רגשי ומקצועי לתלמידיו בכדי שאלו יקבלו כלים מעשיים להשתלבות מיטבית בחברה וכל זאת מבלי לצאת מהעיר.

בית הספר, שנמצא ברחוב עמק חרוד שבשכונת הכרמים בין בית חינוך הכרמים לבית הספר העל יסודי אורט עירוני ד', מיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 21-6 ומטרתו תהיה לתת מענה לשתי אוכלוסיות שעד היום הוסעו ולמדו במוסדות חינוך מחוץ לעיר: ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך, ולמעשה יספק בית הספר מענה מיוחד ומרוכז עבור אוכלוסיות אלו. בתי הספר של בית אקשטיין הם בתי ספר לחינוך מיוחד מוכרים ושאינם רשמיים הפועלים ברישיון ובפיקוח משרד החינוך.

בית הספר לחינוך מיוחד שנבנה בשכונת הכרמיםבית הספר לחינוך מיוחד שנבנה בשכונת הכרמים

כידוע בימים אלה נמצאות העבודות להקמת בית הספר בעיצומן כאשר בית הספר יותאם לצרכי האוכלוסייה עבורה הוא נבנה. בית הספר ישתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר כאשר השטח הבנוי יהיה כ-2,000 מ"ר ויכלול 12 כיתות לימוד, 6 לכל אוכלוסייה. בנוסף, יכלול בית הספר מטבח לימודי בו יוכלו הילדים לרכוש מיומנויות מטבח, חדרי טכנולוגיה ומדעים, חדרי טיפולים, חדרי עזר, מנהלה, גינה טיפולית ואולם רב תכליתי.

חברת המועצה מחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "העירייה בכלל ובמינהל החינוך בפרט רואים אחריות ושליחות במתן מענה מקסימלי והזדמנות למיצוי יכולותיהם של כל תלמידי העיר ובעיקר של תלמידי החינוך המיוחד. מערכת החינוך המיוחד במודיעין מכבים רעות נחשבת לאחת הטובות בארץ לא בכדי ואנחנו עושים רבות כדי להוסיף לקדם תחום זה ולתת מענה איכותי הולם לאוכלוסייה שנאלצת כיום לנסוע מחוץ לעיר. אני מודה לראש העיר, חיים ביבס אשר בהובלתו הצמחנו מערכת חינוך מיוחד ברמה הלאומית."

ראש מינהל החינוך בתיה שוכן-אורבוך: "אנחנו מברכים על כניסת בית אקשטיין לעיר כמפעיל ביה"ס לחינוך מיוחד. מחוות הדעת שקיבלנו על הארגון מרשויות אחרות בהם הוא פועל ומהגורמים המקצועיים הפועלים מולו אנחנו יודעים כי הבחירה הנכונה נעשתה וכעת אנחנו כעירייה נוכל לתת בית חם ומחבק לילדים שכה זקוקים לו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד