תלמידי "אלונים" מציגים את עבודותיהם לרגל 20 שנה לעיר

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

בשבוע שעבר הציגו תלמידי בית ספר "אלונים" את תוצרי עבודות החקר שלהם פעמיים, פעם אחת בפני חברי ועדה מטעם משרד החינוך ופעם שנייה בפני ראש העיר, חיים ביבס, חברי המועצה, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, נציגי מינהל החינוך וחברי קהילת "אלונים".

הפעילות ביום חמישי נעשתה במסגרת הצגת פעילויות "אלונים" לקידום החינוך החברתי-ערכי והסביבתי בבית הספר לחברי ועדה מטעם מחוז ירושלים של משרד החינוך. חברי הוועדה, שלוו על ידי צוות ההנהלה, הצוות החינוכי והתלמידים, הסתובבו ברחבי בית הספר וזכו להסברים מפורטים על התהליכים החברתיים-ערכיים ועל התהליכים הסביבתיים הפועלים בו.

במסגרת העיקרון הפדגוגי "הכל תלוי בנו", פעילות בית הספר נעשית סביב ערך האחריות בשלושה מעגלים: אישי, חברתי וסביבתי. בנוסף, באותו היום צפו חברי הוועדה בתוצרי עבודות החקר שעשו התלמידים, בסימן 20 שנה לעיר, ושמעו על תחושותיהם ומסקנותיהם. כל שכבה עסקה בנושא אחר הנוגע לעיר, חברתי או סביבתי, והכינה עבודות שקשורות אליו, כמו דגמים ודפי הסבר.

בית ספר אלונים. צילום: הנהגת ההורים של אלוניםבית ספר אלונים. צילום: הנהגת ההורים של אלונים

בין הנושאים שעסקו בהם התלמידים ניתן היה לראות: מיהו מנהיג ומי ראוי להיקרא מנהיג חברתי, מה תפקידנו בשמירה על שמורות הטבע בעיר וכן על אתרי המורשת וההנצחה, כיצד ביכולותינו לשמור על מה שהעיר מציעה ומה יניע אדם לתרום לעירו.

חברי הוועדה התרשמו עמוקות מהתהליכים שמתרחשים בבית הספר ומהעשייה המגוונות לקידום ערכים חברתיים, רגשיים ולימודיים, אשר מתקיימת בו לאורך השנה כולה. ניכר כי בית הספר משקף ומיישם את התהליכים שנלמדים בו וכי הנושא מוטמע במגוון דרכים במספר רבדים, החל מהנהלת בית הספר, דרך המורים אל התלמידים ובשיתוף עם ההורים והקהילה.

יום לאחר ביקור חברי הוועדה נפתח בית הספר בפעם השנייה והפעם גם בפני חברי קהילת "אלונים", ואלו ראו גם כן את עבודות תלמידי השכבות השונות והתרשמו מרמתן הגבוהה ומאיכותן. בין המבקרים הרבים שהגיעו לבית הספר השתתפו גם ראש העיר, חיים ביבס, וחברי מועצה ובהם סגן ראש העיר אילן בן סעדון, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר ושרון מעוז.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד