נחנך "החדר של נתן" לזכרו של סרן נתן כהן ז"ל

14/04/2016 ו' ניסן תשע"ו

בשבוע שעבר נערך בבית ספר "נתיב זבולון" טקס מרגש לזכרו של סרן נתן כהן ז"ל, בוגר בית הספר, אשר נפל בעת מילוי תפקידו כמפקד מחלקה בשריון בעת מבצע "צוק איתן".

הטקס התנהל בסימן המשפט שאומץ על ידי המשפחה כמיצג את נתן ז"ל כמפקד – "לא מוותר לכם ולא מוותר עליכם". נתן האמין כי למרות הקשיים בחיים, אסור לוותר וחייבים להתמודד איתם ולהצליח. בין המשתתפים בטקס היו ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי, מנהל בית הספר, מנחם פישר, מפקדו של נתן במהלך "צוק איתן" סא"ל אוהד מאור, והוריו של נתן.

כמו כן השתתפו בטקס צוות המורים, חיילי שריון מהיחידה, חבריו של נתן מספסל הלימודים בבית ספר "נתיב זבולון" ותלמידי בית הספר, שניגנו והקריאו קטעי קריאה.

טקס חנוכת החדר של נתן בבית הספר נתיב זבולוןטקס חנוכת החדר של נתן בבית הספר נתיב זבולון

שיאו של הטקס היה חנוכת "החדר של נתן", חדר העצמה, רגיעה והנאה, כשהוריו של נתן, דוד ולימור, הסירו את הלוט מעל לוח הנצחה ובו מידע על נתן ופועלו. לפי דברי אביו, מטרות החדר משקפות את שלוש תכונותיו העיקריות של נתן, שהיה רגוע ושקול וידע לבלות ולמצות את החיים. בהמשך נכנסו כל המשתתפים לחדר כדי להתרשם מגודלו, עיצובו, אבזורו והפוטנציאל שלו לטובת בית הספר וצוות המורים. החדר עתיד לתת אתנחתא קצרה לתלמידים ולמורים במהלך יום הלימודים כדי להירגע, ליהנות, לשחק ולטעון מצברים.

ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי: "המפעל הזה הינו פרי יוזמה יוצאת מהכלל, מפעל תוכני, פעיל, חינוכי, ערכי ודינאמי בבית הספר בו נתן גדל והתחנך. במקום זה יתחנכו דורות של תלמידים שאמנם לא הכירו את נתן, אבל באמצעות המפעל הזה ילמדו את המורשת, את המשמעות העמוקה של החיבור שלנו למדינת ישראל ואת העובדה שזכותנו לחיות כאן אינה דבר מובן מאליו. כולנו מצווים לזכור ולהעריך את מה שניתן לנו אזרחי המדינה בזכותם של הלוחמים ולדעת לשמור, לפתח ולהפנים את המשמעות העמוקה והאחריות המוטלת עלינו, בני העם היהודי, לטפח את הארץ שלנו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד